Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eerste nestje zeepaardjes

mamsi2011

ZeewaterForum lid
Hallo,

Heb mijn eerste nestje zeepaardjes na bijna een jaartje zoiets.

Was even schrikken, maar heb meteen een hulplijn gebeld en zie hier een paar foto's.

Gisteren had ik er een tiental en had deze in een vaas in de grote dump gestoken, maar dat is zeer moeilijk om die vaas er in en uit te krijgen.

Vanmorgen waren het een 100-tal of meer zelfs.

Graag toch nog even bevestiging voor de nieuwe opzet.

Ik heb een superfish aquarium als kraamkamer ingericht:

+ voor 1/3de gevuld. Moet ik dit morgen volledig verversen of kan ik weer voor een derde vullen en wat copepoden bij doen?
+ nepplant om vast aan te hangen
+ vaas met kraantjeswater en verwarming 50W op 24°C
+ 2de keer artemialarven
heb ook copepoden meegebracht.

Binnen een weekje zou ik een superfish aquaflow pomp 100 er willen inzetten op min.

Vraagje: de veulentjes blijven toch altijd aan de oppervlakte hangen. Hoe kan ik dat vermijden?

Alvast bedankt!

Trotse mamsi2011 :) IMG_20180424_162507_resized_20180424_043019644.jpg IMG_20180424_162439_resized_20180424_043019310.jpg IMG_20180424_162501_resized_20180424_043019960.jpg

Katmeteenc

ZeewaterForum lid
Hallo,

Heb mijn eerste nestje zeepaardjes na bijna een jaartje zoiets.

Was even schrikken, maar heb meteen een hulplijn gebeld en zie hier een paar foto's.

Gisteren had ik er een tiental en had deze in een vaas in de grote dump gestoken, maar dat is zeer moeilijk om die vaas er in en uit te krijgen.

Vanmorgen waren het een 100-tal of meer zelfs.

Graag toch nog even bevestiging voor de nieuwe opzet.

Ik heb een superfish aquarium als kraamkamer ingericht:

+ voor 1/3de gevuld. Moet ik dit morgen volledig verversen of kan ik weer voor een derde vullen en wat copepoden bij doen?
+ nepplant om vast aan te hangen
+ vaas met kraantjeswater en verwarming 50W op 24°C
+ 2de keer artemialarven
heb ook copepoden meegebracht.

Binnen een weekje zou ik een superfish aquaflow pomp 100 er willen inzetten op min.

Vraagje: de veulentjes blijven toch altijd aan de oppervlakte hangen. Hoe kan ik dat vermijden?

Alvast bedankt!

Trotse mamsi2011 :) Bekijk bijlage 489300 Bekijk bijlage 489301 Bekijk bijlage 489302
Ik heb er geen verstand van, maar gefeliciteerd, gaaf hoor!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

MvB

ZeewaterForum gebruiker
Hoe is het met de paarden verder gegaan? Zijn ze halfwassen? Hoeveel uitval en wat zijn de succesfactoren volgens jou?

OP
OP
M

mamsi2011

ZeewaterForum lid
Spijtig genoeg geen enkel overgehouden. Nochtans iedere dag vers eten, regelmatige waterwissels.

Ik weet niet wat er fout gelopen is.

Bovenaan