Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Een Nano-Bakje

Wessel_V

ZeewaterForum lid
Hoi allen mijn naam is Wessel en ik ben de trotse eigenaar van een Blue Marine 60. Ik begin vandaag met een eerste post in mijn dagboekje en zal hier vragen stellen en foto's posten van nieuwe toevoegingen.

Heb dit bakje al twee jaar met een herstart na 1 jaar ivm een krab die mijn vissenbestand op peuzelde en giftige poliepen waarmee ik het risico liever niet wilde lopen. Heb laatst een osmolator aangeschaft om mijn zoutwaarde beter op peil te houden en ga deze binnenkort aansluiten zodat mijn koraaltjes en visjes zich weer wat meer op gemak voelen. Ik heb 2 clownsvissen en een anemoon. Ik ben me er bewust van dat deze clownsvissen een wat grotere last leggen op mijn aqua en heb mijn afschuimer toen der tijd geupgrade naar een tunze 9001. Ik ben 17 jaar en hoop veel te leren hier op het forum. :)

Nieuwste toevoeging: Foto 1

Foto van volledig aqua: foto 2

De foto van het aqua is genomen na een water verversing dus niet alles staat vol uit. ;)
 

Bijlagen

  • GAIY2155[1].JPG
    GAIY2155[1].JPG
    140,7 KB · Weergaven: 105
  • IMG_1049[1].JPG
    IMG_1049[1].JPG
    188,5 KB · Weergaven: 106
Zal binnenkort even een update geven op de foto van het volledig aqua aangezien deze foto er niet uitziet hahaha.
De nieuwe toevoeging is volgens mij een acanthastrea. Als iemand tips heeft hiervoor hoor ik het graag.
 
Gefeliciteerd met de eerste post in jouw dagboek! Jouw nieuwe aanwinst is idd Acanthastrea. Zoals elke LPS wilt het koraal matige stroming en niet te veel licht, dus qua plaats mag laag, maar beter niet direct in zand! Qua waterwaardes het liefst beetje "vette" bak anders kan je ook een keer per week direct voeren
 
Gefeliciteerd met de eerste post in jouw dagboek! Jouw nieuwe aanwinst is idd Acanthastrea. Zoals elke LPS wilt het koraal matige stroming en niet te veel licht, dus qua plaats mag laag, maar beter niet direct in zand! Qua waterwaardes het liefst beetje "vette" bak anders kan je ook een keer per week direct voeren
Dankje voor de bevestiging LALA, zal hem uit het zand halen. Voer al mijn LPS 1 á 2 keer per week, afhankelijk van wanneer de waterverversing is gepland. :)
 
Update:
Er is een osmolator aangeschaft (tunze nano) voor verdamping wat snel gaat met zo'n klein bakje. En ben van plan de zwarte spons uit de eerste kamer te verwijderen/vervangen met wat anders zoals wat wier. Alle tips zijn welkom over hoe en wat het beste met de spons is. Ik kan namelijk ook een deel eraf halen en daaronder nog een stuk poreus steen voor extra filtratie.
 
Wat leuk! Ik heb eenzelfde soort bak dit weekend opgestart. Inmiddels ook een Tunze osmolator en Tunze 9001 aangeschaft. Bij mij hebben ze geadviseerd om alle zwarte sponzen er uit te halen. Als alles straks draait een soort traytje maken in de eerste kamer waar witte watten op liggen.
 
Wat leuk! Ik heb eenzelfde soort bak dit weekend opgestart. Inmiddels ook een Tunze osmolator en Tunze 9001 aangeschaft. Bij mij hebben ze geadviseerd om alle zwarte sponzen er uit te halen. Als alles straks draait een soort traytje maken in de eerste kamer waar witte watten op liggen.
Aan zo’n wit traytje zat ik ook te denken. Bedankt voor de reactie, nu weet ik zeker wat ik ga doen. :)
 
Leuke bak, alleen is hij echt veel te klein voor een koppel anemoon visjes, die hebben veel meer ruimte nodig.
 
Leuke bak, alleen is hij echt veel te klein voor een koppel anemoon visjes, die hebben veel meer ruimte nodig.
Veel te klein is hij naar mijn mening niet, want in het wild gaan ze ook zelden verder dan een meter van hun vaste plek (vaak een anemoon) maar ik ben het wel met je eens dat het te klein is. Daarom ben ik ook van plan te overstappen naar een reefer 170. Aangezien dit redelijk wat kost en ik nog jong ben gaat dit niet zo snel als ik had gehoopt. Maar de plannen zijn er zeker! :)
 
Bovenaan