Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Een limburger stelt zich voor

Schramstein

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal, begin dit jaar (januarin2020) ben ik begonnen aan een zeewater aquarium. Dit kwam voort uit de zoektocht naar een nieuwe uitdaging. Opgegroeid met zoetwateraquaria en de verhalen dat zeewater “onmogelijk of zeer moeilijk” was . Zelf heb ik nogal wat ervaring met terraria en dan speciefiek gifkikkers, maar ik kan nog zeer veel leren op het gebied van zeewater.

Inmiddels een aquarium draaien van ongeveer 500 liter, met enige ups en downs. Verder lijkt het me leuk met andere meedehobbyisten wat te discussieren en vooral leren.

mvg Remy

Tanne

Tanne
Welkom Remy!

Goed dat je je hier hebt aangemeld. Het is interessant hier op dit forum de ervaringen van anderen te lezen. Ik denk ook dat je veel aan mijn boeken zult hebben. In het eerste deel staat de basis helder uitgelegd, in het tweede deel de verdere stappen tot in detail. Ook staat er een uitgebreid vraag & antwoord deel in. Alle informatie en beelden zijn uniek en zijn beslist een aanvulling op wat je op fora en social media leest. De betere aquariumzaak heeft ze op voorraad, anders is dit bijvoorbeeld ook een optie: https://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/N/8299/filter_N/14033+8293/sc/books_all/index.html?searchtext=tanne+hoff&sort=releasedate&view=list . In België ook bij de Standaard Boekhandel.

Ik ben heel benieuwd naar foto's van je bak! Kikkertjes/paludaria zijn ook erg leuk. Ik zorg tijdens de vakanties voor de bak van een vriend, ik moet zeggen dat ik daar veel plezier aan beleef.

Ter inspiratie een filmpje van mijn bak:

OP
S

Schramstein

ZeewaterForum lid
Hoi Tanne, bedankt voor je reactie. Jouw boeken heb ik reeds op de plank. En vaak bieden ze oo de eenvoudige dingen een goed antwoord.

fotos ga ik hier nog plaatsen, overigens heb ik jou een tijd geleden een reactie gestuurd op fb met een klein verzoek. :)

Tanne

Tanne
Hoi Tanne, bedankt voor je reactie. Jouw boeken heb ik reeds op de plank. En vaak bieden ze oo de eenvoudige dingen een goed antwoord.

fotos ga ik hier nog plaatsen, overigens heb ik jou een tijd geleden een reactie gestuurd op fb met een klein verzoek. :)
Liever geen pb's op Facebook, ik bekijk ze bijna nooit. Er gaan maar 24 uur in een dag en het aquariumgebeuren is een hobby naast een fulltime baan en een gezin met kleine kinderen. Publiekelijk denk ik graag mee, zo leren anderen ook wat bij.

OP
S

Schramstein

ZeewaterForum lid
Liever geen pb's op Facebook, ik bekijk ze bijna nooit. Er gaan maar 24 uur in een dag en het aquariumgebeuren is een hobby naast een fulltime baan en een gezin met kleine kinderen. Publiekelijk denk ik graag mee, zo leren anderen ook wat bij.
Hoi Tanne,

het ging over of jij mensen kende in limburg die deze hobby beoefenen. Daar het samen makkelijker is dingen te ontdekken of informatie te verzamelen.

mvg Remy

Tanne

Tanne
Hoi Tanne,

het ging over of jij mensen kende in limburg die deze hobby beoefenen. Daar het samen makkelijker is dingen te ontdekken of informatie te verzamelen.

mvg Remy
Er zijn er veel in Limburg... Ga vooral eens kijken en praten bij Reefcorner in Neerglabbeek. Dat is beslist een bekend 'ontmoetingspunt' voor veel gelijkgestemden ;) Marcel/Nightwish is hier op het forum actief, hij woont ook in Limburg.

Bovenaan