Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Een beginner

ruut

Junior Lid
Hoi, ik ben Ruut. Ik heb mij al eerder voorgesteld op dit forum maar dat was in 2010. Ik heb nu de knoop doorgehakt en mijn zoetwater aquarium verkocht. Ben mij nu aan het inlezen voor het houden van zeewater. Het boek zeewater deel 1 heb ik inmiddels gekocht en gelezen. Ik overweeg om een aquaja diamond line 275 aan te schaffen van 70x55x55. Nieuw of 2ehands dus als iemand nog een tip heeft, dan graag
Groeten
Ruut

Tanne

Tanne
Welkom! Deel 1 is zeker een goede basis. Deel 2 biedt veel meer diepgang, maar ook voor starters veel nuttige informatie die niet/nauwelijks elders te vinden is. Mooi dat je nu concreet stappen aan het maken bent om te beginnen. Wat wil je gaan houden, als alles eenmaal draait?

OP
R

ruut

Junior Lid
De bedoeling is dat ik eerst op zoek ga naar een compleet aquarium, vervolgens zal ik de bak moeten opstarten. in die opstartfase ga ik mijn verder verdiepen in de bewoners.

Tanne

Tanne
Veel succes, ik ben benieuwd wat je er van gaat maken! :)

koolstofje

ZeewaterForum lid
Bewoners niet te snel kiesen (lang indraaien is mijn mening)..voor de eesrte vervuiling kun je amoniak in een potje kopen 0,70 eurootjes 😆 half dopje is genoeg.

Tanne

Tanne
Bewoners niet te snel kiesen (lang indraaien is mijn mening)..voor de eesrte vervuiling kun je amoniak in een potje kopen 0,70 eurootjes 😆 half dopje is genoeg.
Mis je alleen nog de fosfor. Dus beter gewoon wat levend steen plaatsen en eventueel wat voer of iets dergelijks geven.

Bovenaan