Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Easylife Exit blue en Red X

jessicapilon

ZeewaterForum gebruiker
Jammer genoeg is een topic met posten over deze middelen weggehaald dus dan maar even op deze wijze. Ik begreep in het verwijderde topic dat deze middelen werken tegen Dino s en bruinalgen en dat het werkt op basis van een zuur dat een algicide zou zijn.
Zijn er nog meer mensen die dit hebben toegepast en hoe was de ervaring en had het ook consequenties voor de koralen of bewoners?
Ik heb zelf o.a. een Mitraxkrab en poetsgarnalen en een kreeftje en wil dit als ik het al zou gaan gebruiken wel veilig willen toepassen.
 
Ik heb er ook naar gezocht en kon het niet meer vinden, vreemd. Ben in middels wel de kuur gestart omdat de ridder flap nu toch echt overal opdook, dus over 2weken weer ik de antwoorden op je vragen
 
Ik heb het ook gebruikt naar aanleiding van het andere topic en na 4 dagen was het aquarium 100% schoon en nu een week later is de bodem nogsteeds helemaal schoon. Ik heb niets kunnen merken aan de vissen, slakken, heremietkreeftjes en koralen.

Tijdens het toevoegen zag ik dat veel koralen zich introkken maar binnen 2 uur stond alles weer normaal.

Helemaal tevreden dus.
 
Topic is er nog gewoon hoor. Gespitst vanuit de honing topic.
ik kan niet plakken vanuit mobiele weergave, maar topic titel was iets met easy life

Als ik kijk bij mn eigen posten dan zijn die ook opeens weg dus dat is raar maar goed posten kan nu hier ook.
 
Ik heb het ook gebruikt naar aanleiding van het andere topic en na 4 dagen was het aquarium 100% schoon en nu een week later is de bodem nogsteeds helemaal schoon. Ik heb niets kunnen merken aan de vissen, slakken, heremietkreeftjes en koralen.

Tijdens het toevoegen zag ik dat veel koralen zich introkken maar binnen 2 uur stond alles weer normaal.

Helemaal tevreden dus.
Ik ben gisteren begonnen met de 1e dosering, nog helemaal niets te zien in de bak, vandaag gaat de 2e dosering erin.
Klinkt wil super goed dat het bij jouw na 4 dagen al weg was
 
Ik ben gisteren begonnen met de 1e dosering, nog helemaal niets te zien in de bak, vandaag gaat de 2e dosering erin.
Klinkt wil super goed dat het bij jouw na 4 dagen al weg was


Na 2 dagen kon ik al duidelijk verbetering zien.
 
Had je ook een doopvont?
Ik heb het ook gebruikt naar aanleiding van het andere topic en na 4 dagen was het aquarium 100% schoon en nu een week later is de bodem nogsteeds helemaal schoon. Ik heb niets kunnen merken aan de vissen, slakken, heremietkreeftjes en koralen.

Tijdens het toevoegen zag ik dat veel koralen zich introkken maar binnen 2 uur stond alles weer normaal.

Helemaal tevreden dus.
Had je ook een doopvont?
 
Doopvontschelpen hebben net als veel koralen symbiotische algen. Dat zou ik me met zorgen over maken dan over slakken, krabben of garnalen.
Het kan zijn dat de gastheer de algen beschermen tegen salicylzuur maar ik zou ze goed in de gaten houden. Als ze hun algen verliezen is dat een flink probleem.
 
In het andere topic waar we het over dit onderwerp hadden merkte beide leden op geen nadelen te hebben ondervonden. Ik heb daar ook aangekaart waarom het zuur wel tegen Dino s en flap werkt maar niet de symbiotische algen. Nu las ik daar dat er veel "soorten" algen zijn en het middel dus waarschijnlijk geen invloed zou hebben op onze symbiotische algen.
 
Zou het ook tegen dino”s werken dan? Ik heb volgens mij alleen 2 of 3 reacties over flap gelezen. Maar dat zou wel bijzonder zijn aangezien flap bacterieen zijn en dino”s algen
 

Hier staat de EasyLife afsplitsing uit het Honing en cyano topic.
 

Hier staat de EasyLife afsplitsing uit het Honing en cyano topic.
Dank en ik kon het niet meer vinden. Volgens mij was jij degene die vertelde dat er veel soorten/groepen algen bestaan en dat het daarom wel de Dino s zal aanpakken bijvoorbeeld maar andere algen weer niet.
 
Bij thuiskomst 3e dosering erin.
Zie nu ook duidelijke afname van de flap tv gisteren, alleen heb ik ook gemerkt dat de flap overdag op zijn hevigst is en in de avond minder zichtbaar wordt, je zit dan wel de kleine luchtbelletjes natuurlijk.
Zie verder nog geen afwijkingen in de bak, vissen, egel, krab, koralen en garnalen doen het goed.
 
Heb je nog een update Clooney? Ik ga vandaag ook een flesje halen en ben benieuwd naar je bevindingen deze week.
 
Ik kwam bij de lfs voor een flesje Exit Blue en die vertelde dat ze alles hadden moeten terugsturen omdat nu de bio uitvoering er is maar ja dat werkt heel anders dan de Exit blue die wij hier bedoelen. Gelukkig had de lfs aangegeven geen voorraad meer te hebben dus ik heb nog een flesje kunnen kopen. Deze vertelde mij dat in de Alg Exit ook hetzelfde zuur zit en dus eigenlijk dezelfde stof bevat.
 
Bovenaan