Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

e-Bay en DHL, we zullen er maar eens om lachen

mefisto

Zeewateraquariaan anno 2003
Via e-Bay een fles Vibrant besteld in Engeland.
Keurige berichtgeving per mail vanuit e-Bay over de verzendstatus.
Op enig moment ook keurig de mailtjes van DHL daarbij.

Vervolgens geen pakketje bezorgd.
Via de DHL Track 'n Trace zie ik dat het pakket retour naar afzender wordt gezonden...?

Zojuist via de DHL chatbot en medewerker Sam tot onderstaande reactie kunnen komen:

Chatbot
Ik zie inderdaad dat het huisnummer mist, waardoor de bezorger de scan 'adres onbekend' heeft gemaakt. Dit heeft als gevolg dat het pakket gelijk retour gaat naar de verzender. Helaas kan ik dit niet tegenhouden. Ik wil je daarom adviseren om contact op te nemen met de verzender om een nieuwe levering af te spreken. Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is. Ik hoop dan ook dat de verzender je snel een nieuw pakketje kan opsturen.11:23

Gebruiker
Vind ik vreemd, het pakket is nog in Nederland. Lijkt me een kleine moeite om dit een goede routing te geven.11:24

Gebruiker
Heen en weer laten pendelen tussen Nederland en Engeland...?11:25

Chatbot

Het pakket heeft op 25-06 een retourscan gehad. Dit betekent dat het pakket onderweg is naar de afzender. Een retourzending is niet helemaal te volgen via de track&trace. Je ziet vanaf nu dus ook geen nieuwe scans meer.11:25

M.a.w. de verzendende partij heeft het huisnummer niet vermeld waardoor de plaatselijke DHL bezorger (die blijkbaar geen adreslabels meer leest) niet tot een bezorging kan overgaan. Ben ik nou gek?
Dus ik zet de chat voort, ene Melissa neemt het over:

Er staat toch een adres op het label (mag ik hopen). Ik wil niet onbeleefd zijn, maar ik mag aannemen dat een beetje bezorger verder kijkt dan zijn neus lang is en, hopelijk ook kan lezen?11:34

Chatbot
Goedemorgen. Ik neem deze chat over van mijn collega. Heb je een moment? Dan lees ik mij even in11:35

Chatbot
je afzender heeft de volgende gegevens met ons gedeeld11:37

Chatbot
0 5012CN11:37

Chatbot
dit is helaas niet voldoende informatie om te kunnen weten waar je pakket bezorgd moet worden11:37

Chatbot
Het is de verantwoordelijkheid van je afzender om een correct en volledig adres met ons te delen. Als dat niet zo is is de kans groot dat het pakket retour naar de afzender wordt gestuurd11:38

Chatbot

Ik raad je aan om dit te melden bij je verzender. Zij kunnen je een passende oplossing bieden: een nieuwe zending of je geld terug. De rest zoeken ze uit met ons11:38

Ook met Selena kwam ik uiteindelijk geen stap verder.

Gebruiker
Excuses, maar ik wil hier toch nog even op doorgaan. Er komen mij nog twee zaken bovendrijven:11:51

Gebruiker
1) vanaf de eerste melding vanuit DHL heb ik via de optie 'wijzig bezorgadres' niet kunnen wijzigen (heeft niets te maken met het huisnummer, maar met bezorg gemak omdat niet altijd gegarandeerd is dat iemand thuis is). Waarom kon ik niet wijzigen, bijvoorbeeld naar een DHL punt?11:52

Gebruiker
En 2) de bezorgopvolging wordt keurig gemeld per e-mail, maar van die optie wordt geen gebruik gemaakt als er onduidelijkheden zijn. Waarom niet?11:52

Chatbot
Ik neem eht gesprek over van een collega. Ik lees even alles door, momentje11:52

Chatbot
Vraag 1 kan te maken hebben met een vertraging in de Track&Trace of het ontbreken van overige adresgegevens. Het kan zijn dat het laaste zorgt voor een foutmelding. Normaliter is dit mogelijk vanaf het moment dat de zending gesorteerd is.12:00

Chatbot

Vraag 2. Wij zouden heel graag pro-actieve ondersteuning willen bieden als er zich problemen voordoen. Gezien ons enorme verzendvolume hebben wij die mogelijkheid niet. Wij moeten je daarom aanraden altijd goed de Track&Trace te controleren en bij opvallende zaken contact met ons op te nemen.12:00

M.a.w. pakket gaat retour afzender.
Ik moet retour afzender.
Nou, aan de slag dan maar (zei de e-Bay analfabeet ...:confused:).

Ik sluit niet uit dat ik iets gemist heb, maar met al die verplichte invulvelden lijkt me dat stug.
We gaan het zien.

Laatst bewerkt:

don pedro

Senior Forumlid
Dezelfde onzin ook gehad , had de verzender mijn huisnummer achter de postcode gezet !
retour afzender usa....
wilde de verzender verder niks mee , ook geen geld terug.
daarom betaal ik dus met paypal.
dit in combinatie met een negatieve recensie heeft de verzender uiteindelijk wakker geschud en uiteindelijk kreeg ik mijn pakket alsnog met een zeer groot huisnummer op mijn pakket 😄😄😄

Kolleke

Reef addict
ik weet niet waarom... maar ik vind het nog steeds eng om via e-bay en amazon etc iets te bestellen.
Terwijl ik gerust wat bij onze chinese vrienden bestel. maar daarbij is het ook de gedachte, gaat het kwijt, jammer dan..
Maar misschien ook om dit soort conversaties met die bots.. je komt geen steek verder

Maar onlangs toch een best dure dubbele afvalbak besteld via amazon. en warempel het is gewoon (gelukkig) goed gegaan.
Maar ik blijf het eng vinden 🤭

Patrick_NL

ZOAddict
Ik had ook zo'n geintje.
Buttons particulier uit België.
Netjes betaald en er werd netjes verzonden.
Tot ik op de dag van levering het bericht kreeg van de pakketdienst dat ik niet thuis was. (en geloof me, ik lag achter de deur)
Vast ook zo'n geintje met een verkeerd nummer ofzo. Nooit meer wat gehoord van de pakketdienst, pakket is nooit retour gezonden en ik heb nooit m'n geld terug gehad..

OP
mefisto

mefisto

Maaike2015

Junior Lid
@Mephisto Ik zou de verwachting op een nette/goede oplossing met het bedrijf H2Oaquatics niet te hoog spannen... Stapelen fout op fout en lossen niets op.

mobifix

Pas 40 jaar zoutig bezig
Heel star en onlogisch, dat is volgens mij de toekomst?
Advies betaal met Paypal of een creditcard deze vergoeden altijd , en de verzender kan het schudden ! Dus een tip als de verzender geen Paypal of creditcard accepteert geen zaken doen .
Ps bij mij wordt het bakje steeds schoner , buttons die de geest aan het geven waren komen weer terug .

Robert58

Senior Forumlid
Ik heb afgelopen zaterdag bij genoemd bedrijf "Vibrant for Reefaquarium" besteld via E-bay.
Vanmorgen alles netjes binnen gekregen.
Ik was al heel nieuwsgierig geworden toen ik gisteren deze topic las.
Nu nog benieuwd hoe dit spul werkt.

jos1965

Senior Forumlid
Vibrant is ook verkrijg baar bij fish-street.com

Tanne

Tanne
Hier nog een bijna volle fles in de aanbieding. Heeft er ongeveer een maand over gedaan met de VS. Hopelijk heb je jouw pakketje snel Michel.

mobifix

Pas 40 jaar zoutig bezig
Hier nog een bijna volle fles in de aanbieding. Heeft er ongeveer een maand over gedaan met de VS. Hopelijk heb je jouw pakketje snel Michel.
Beste Tanne
In devaanbieding altijd intresant, dus daaruit mogen we aannemen dat je het product geen meer waarde geeft?

OP
mefisto

mefisto

Vibrant is in Nederland ook tekoop.
Inmiddels wel ja.

Gelukkig is mijn ‘mis-shipment’ toch nog geleverd (laatste week juli), via een retourshipment naar de UK, en dan weer naar Nederland...🤪

Bovenaan