Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

DSR , the story.

MartinV is een zeer goede vriend en we begrijpen elkaar prima!
Ook kennen we beiden de vooroordelen van mensen die niet geloofden in het weglaten van wissels. (2012-2013)
Ik heb martin gevraagd in zijn dagboek om ook zijn werkwijze te delen. Zodoende de aquarianen meer keus in methodes zonder wissels te geven.
De reden hiervoor is dat werken zonder wissel de toekomst had (destijds) . Nu zitten we in het heden en dat is bij veel reefers nu realiteit en en de normaalste gang van zaken.
Helaas gaf martin destijd ook aan waarom hij daar niet de geschikte kandidaat voor was. Dat resperteerde ik.

Op geen enkel manier hebben wij elkaars werk beinvloed of bijgestuurd. Want net zoveel respect als ik voor martin hebt, heeft hij dat ook voor mij, akthans zo kwam het wel over als wij spraken over onze overeenkomsten en verschillen en vonden de gesprekken altijd prettige als aquarianen onder elkaar.
Onze werkwijze is zeer verschillende, omdat martin het fingerspritzen gefuhl heeft en ik meer de steriele en gecalculeerde benadering opzocht.

Hopelijk kan martin dit ook beamen..

Tevens zal martinv ook kunnen beamen dat er meer kapers aan de kust waren die geprobeerd hebben andere gerespecteerde aquarianen tegen elkaar uit te spelen. (Hij weet vast nog wel hoe het met MartyH gegaan is?)

Helemaal mee eens Glenn wat je hier geschreven heb!Toen we elkaar hebben leren kennen hebben we een leuk gesprek gehad over onze hobby precies zoals je het hier heb neer gezet. Glenn jij heb geweldig mooi werk verricht met DSR en dat is te zien ook!!
Sommige aquarianen denken dat ze zo maar even alles na kunnen bootsen maar zo werkt het met onze hobby niet.Dat er meer kapers aan de kust waren dat weet ik nog als de dag als vandaag maar daar is ook niks van terecht gekomen. Inderdaad Marty H was er ook één van!!

Mvg,

Martin.
 
is je gegund succes ding je af komt niet van zelf gr martin
Helemaal mee eens. Niks komt gratis aanwaaien.
Helemaal mee eens Glenn wat je hier geschreven heb!Toen we elkaar hebben leren kennen hebben we een leuk gesprek gehad over onze hobby precies zoals je het hier heb neer gezet. Glenn jij heb geweldig mooi werk verricht met DSR en dat is te zien ook!!
Sommige aquarianen denken dat ze zo maar even alles na kunnen bootsen maar zo werkt het met onze hobby niet.Dat er meer kapers aan de kust waren dat weet ik nog als de dag als vandaag maar daar is ook niks van terecht gekomen. Inderdaad Marty H was er ook één van!!

Mvg,

Martin.
Precies, de hobby gaat om kennis en consistentie en niet om met alle winden te willen meewaaien .
Wij begrijpen dat en proberen dat ook, min of meer over te dragen aan de nieuwe aanwas.
Nu ben ik daar een stap verder in gegaan door er ene platform voor in te richten. Waarom? Omdat het mij erg makkelijk afgaat, want het zit gewoon in het verlengde van wat ik altijd doe. De geest fit houden, mijzelf uitdagen om te verbeteren en als ik daarmee moeiteloos mezelf nuttig kan maken dan is het mooi meegenomen.
 
Laatst bewerkt:
Wie is marty H ?
Ff zoek op dit forum onder de gebruiker "martje"

Zogenaamd een "medeontwikkelaar" die DSR wou wegkapen en ongevraagd in 2013 een domeinregistratie voor www.dsrmethode.nl heeft gedaan. (Deze bestaat niet meer)
Dit gebeurde nig voordat ik uberhaupt hieraan dacht. Nadien heb ik www.dsrreefing.nl ingericht, om herhaling te voorkomen en de informatie te kanaliseren. Screenshot_20180806-145742_Chrome.jpg
Screenshot_20180806-145927_Chrome.jpg
20180806_153835.jpg20180806_152554.jpg

Uit deze tijdlijn zal duidelijk zijn wie wat van wie heeft afgekeken en wat de bedoelingen waren.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Who dat is niet best zo te lezen.
Waarom doen sommige mensen dat , iemand het leven zuur maken en zelf beter proberen te worden over andermans rug.
Je heb het goed voor elkaar Glen , nu Spanje er bij en wat er nog komen gaat.
Dit neemt niemand je meer af!.
Jammer dat het met zoveel afgunst gaat onder de hobbyisten , je merkt het hier nu ook al, geen reacties meer op het topic hier.
Op fb werkt de dsr groep uitstekend vind ik, met vragen krijg je bijna alle minuut antwoord van mede gebruikers.

Ik zou zeggen door gaan waar je mee bezig bent Glen , blijven delen van je succes en vooral zelf genieten.
 
Wat een gezever weer op dit forum.... beetje jammer...?

Reageerde al een stuk minder, las enige tijd ook al een stuk minder, jammer dat na al die tijd er weinig is veranderd...

Tip;

Moderators: verwijder alstublieft het voorafgaande gezever...

Glenn: hou je alstublieft bij de kern van het dsr verhaal (lees graag achtergrond informatie). Post een korte aanloop of inleiding in een keer. En wijk hierbij niet te veel uit naar weerstand, negativiteit, samenzweringen, invloeden, persoonlijkheden, narcisme, opvattingen of whatever... dit zal het uiteindelijk verhaal (succes) niet veel goed doen, als je begrijpt wat ik bedoel. ?

Weet eigenlijk niet waarom ik nu toch weer reageer.... om de tekst nu weg te halen was anders ook zonde van de moeite ?

Succes allemaal!!!

Groet frank
 
Wat een gezever weer op dit forum.... beetje jammer...?

Reageerde al een stuk minder, las enige tijd ook al een stuk minder, jammer dat na al die tijd er weinig is veranderd...

Tip;

Moderators: verwijder alstublieft het voorafgaande gezever...

Glenn: hou je alstublieft bij de kern van het dsr verhaal (lees graag achtergrond informatie). Post een korte aanloop of inleiding in een keer. En wijk hierbij niet te veel uit naar weerstand, negativiteit, samenzweringen, invloeden, persoonlijkheden, narcisme, opvattingen of whatever... dit zal het uiteindelijk verhaal (succes) niet veel goed doen, als je begrijpt wat ik bedoel. ?

Weet eigenlijk niet waarom ik nu toch weer reageer.... om de tekst nu weg te halen was anders ook zonde van de moeite ?

Succes allemaal!!!

Groet frank
Van mij mag het blijven staan, anders kunnen we blijven verwijderen. De meeste aantijgingen kunnen makkelijk met bewijsmateriaal op dit forum weerlegt worden.
Mensen die keer op keer niet on topic konden blijven, of trol reacties plaatsten zijn door mij op "negeren" gezet.

Dat scheelt weer ergernis van de lezers die dit wel willen volgen, maar vooral ergernis voor hunzelf.
Zij kunnen beter een eigen topic starten om hun fustratie te uiten. Mij hebben ze er in elk geval niet mee?
 
Laatst bewerkt:
DSR KUT OF NIET IK GEBRUIK HET LEKKER EN MIJN BAK GAAT ALS EEN KANON. EN DIT OOK ALLEEN MAAR MET STEKKEN.
EN DAT IN EEN HALF JAAR.
 

Bijlagen

  • IMG_20180813_091331.jpg
    IMG_20180813_091331.jpg
    173,6 KB · Weergaven: 74
DSR KUT OF NIET IK GEBRUIK HET LEKKER EN MIJN BAK GAAT ALS EEN KANON. EN DIT OOK ALLEEN MAAR MET STEKKEN.
EN DAT IN EEN HALF JAAR.
Ziet er goed uit.
Misschien een idee om de volgende posts niet volledig in hoofdletters te doen, dat komt zo schreeuwerig over ;)
 
Maar eh, Glenn hoe zit het met de rest van je ‘story’?
Je was tenslotte toch je verhaal aan het vertellen hier en er zijn ook mensen die ‘dat’ willen lezen
 
Maar eh, Glenn hoe zit het met de rest van je ‘story’?
Je was tenslotte toch je verhaal aan het vertellen hier en er zijn ook mensen die ‘dat’ willen lezen
Dit moet er ook tussendoor en op basis van inspiratie momenten. Zoals je ziet ben ik niet dagelijks op het forum, omdat ik mijn aandacht moet verdelen tussen diverse platforms. Platforms waar er vragen gesteld worden krijgen dan ook mijn prioriteit.
Ik zal het volgend stukje ook snel posten.

Wel jammer dat dit topic in "chitchat" beland is.
Het is net zoveel onderdeel van de DSR methode om de manier te weten hoe de methode ontstaan is, als waarom er gekozen is voor een bepaalde aanpak van distributie van kennis en producten.
Helaas ben ik nu de enige die het volledig plaatje weet. Daar probeer ik verandering in te brengen, als ik de kans er ook voor krijg.
 
Dit is een overzicht met index linken in mij dagboek.

Dit is de periode dat ik met van alles en nog wat aanprutste. Op dat moment wist ik niet beter.
Sommige zaken had ik ergens gelezen op een passerend topic en andere had ik weer zelf verzonnen.

20180819_011011.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het leven van een reefer gaat niet over rozen.

Het traject van teveel experimententen gelijktijdig laten lopen werd teveel en dat strafte zich af.
Dit koste mij bijna de hobby, omdat de mislukking van 1 experiment ook de andere beinvloede.
Het gevolg van een NPS experiment die mis ging trok mijn hoofdbak mee de afgrond in.
Ik stond op het punt de stekker eruit te trekken.

Na de aanpruts periode met ups en downs, groeide het besef om het toch maar gestructureerder aan te pakken en aan een betere basis te werken.

Hieronder de tijdlijn van de verschillende ontwikkelingen die volgden na mijn zomer vakantie van 2011Screenshot_20180822-021244_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
Druk, drukker, het drukst..
Ik neem soms teveel hooi op mij vork en aan alle kanten wordt er aan mij getrokken. Maar ja... ik hou wel van een uitdaging.
Daardoor blijf soms een topic ff liggen.
Dit topic was gestart op een rustig inspiratie momentje n.a.v. steeds wederkerende vragen van nieuwelingen die de DSR voorhistorie niet kennen en dus mijn hele dagboek niet gelezen hebben. Dit zou een samenvatting in vogelvlucht worden.
Inmiddels heeft dit topic wederom h.e.a. losgemaakt en zaken in de juiste context gezet.
Waarom nu te druk? Omdat ik benaderd bent door een duits bedrijf, die DSR daar aan de man wilt brengen. In het hol van de leeuw. Het land van balling, triton,ati, zeovit etc...etc...
Ik had hier nooit plannen voor, maar op aandringen van hun dacht ik waarom ook niet...

Inmiddels staat dit er: www.dsrreefing.de
DvH uit groningen heeft voorlopig de volledige distributie naar duitsland en de rest van de wereld van mij in handen gekregen. Dit ontlast mij en zo kan ik mij bezighouden met dingen die ik leuk vind.
 
Nou, dit hier is ook een stille dood gestorven
Toch te weinig aandacht hier?
 
Nou, dit hier is ook een stille dood gestorven
Toch te weinig aandacht hier?
Of teveel zaken die heden aandacht vragen, waardoor historie ff moet wachten.
B.v.
www.dsrreefing.de
www.dsrreefing.at
Deze komen niet uit het niks uit de grond verrijzen.

Als er een vrij "inspiratie" momentje is zal het zeker worden vervolgt. Overigens is "chitchat" geen rubriek wat inspireerd tot content. Dus daarom ligt de prioriteit hier dan ook lager.
Zoals in vorige posting ook aangegeven is, ik doe niks zonder dat daar vraag of behoefte naar is.

The story is still evolving....
 
Laatst bewerkt:
November 2011,

Terug van weggeweest.
▫️ zo leer je dat het "aanprutsen" je (bijna) de hobby kan kosten.
▫️zo heb je alle bekende huismiddeltjes en alle diy projecten al gehad.
▫️zo leer je wat er wel/niet voldoet
▫️ze leer je de beperkingen van werken zonder waterwissel en de beperkte mogelijkheden van toen.
▫️met de geconstateerde beperkingen kan er gericht gezocht worden naar oplossingen
...
We besluiten het anders te gaan doen.
De eigen interpretatie van de wetenschappelijke benadering doet zijn intrede.

https://www.zeewaterforum.info/forums/threads/glenns-aquaria-verzameling.71496/page-40#post-738593

Van jan-okt-nov2011 slechts 3x op het forum geweest.

ea4c63c9d5de553e5b956e57bd6c6840.jpg
55cda7f3a51620acf23de144042af2a0.jpg

642faa0fe567c7c761084c08360e2957.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd me in te lezen. Maar dit kost me te veel energy. Ik maak gebruik van een 3 tal dat producten. Een quick scan van de resterende Posts kan ik niets zien dat er iets mis met de producten zijn. Dus gaan we op deze voet door.
 
Ik heb geprobeerd me in te lezen. Maar dit kost me te veel energy. Ik maak gebruik van een 3 tal dat producten. Een quick scan van de resterende Posts kan ik niets zien dat er iets mis met de producten zijn. Dus gaan we op deze voet door.
Begrijpelijk, de methode is ook ontwikkeld vanuit de inzicht van een reefnerd die het uiterste eruit wilde halen, zonder de controle geheel uit handen te geven aan andere belanghebbenden. Het is achteraf gezien vrij complexe materie voor de gemiddelde (startend) aquariaan.
Daarom zijn er sindsdien ook DSR websites ingericht: in 2013 de historische www.dsrreefing.nl en daarna (2015) de verbeterde www.dsrreefing.com
Voor degenen die het allemaal te complex werd, is eind 2016 de DSR EZ doseersystem ontwikkeld. http://www.DSRreefing.com/ez-dsr
 
Bovenaan