Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dsr ez barbon

Wortel87

ZeewaterForum lid
Ivm met een mooie piek in mn nitraat en fosfaat na het kwijtraken van mn flap heb ik dit opgestart.

Zit nu op de 13de dag dosering. (26ml op 300 liter)

Fosfaat 0,08 en nitraat 25.

Maar zakken wilt het nog niet. Hoelang moet ik hier op wachten? Of gaat er iets mis?

Doseer hier ook microbelift nite out en special blend bij
 
Er gaat iets mis, Fosfaat en Nitraat worden blijkbaar sneller opgebouwd dan afbraak mogelijk is.

wat voor bak en techniek gebruik je?
hoeveel vissen heb je en wat/hoeveel/hoe vaak voer je deze?
 
doktersvis, pincetvis, 2 clownvisjes, zesstreep lipvis, mandarijn pitvisje, en 2 kleine vuurpijl visjes.

Skimmer is een bm c6 en gebruik een powerfilter.

Nou voor de flap uitbraak moest ik nitraat en fosfaat bij doseren 1x pw omdat ik niets over hield.... Dit is nu het tegenovergestelde.

Ik voer 1x per dag een halve mossel of een blokje diepvries.

De flap is destijds uitgebroken toen ik onverhoopt een zieke dokter moest uitvangen die ik niet tussen de stenen uit kreeg. (Alles is toen overhoop gehaald)

Ik zie inmiddels wel een bacterielaag verschijnen aan de onderkant van mn stenen. (Deze had ik voor het mis ging ook)
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring met dsr carbon, no3 bijna geen impact op, in verhouding dien je best hoog te doseren.
PO4 afbraak reageer wat beter, verwacht dat de koolstofbron concentratie erg laag is of het is alleen azijn en dit is minder sterk dan bijvoorbeeld alcohol.

met nopox doseer ik 5ml op ruim 750liter eff. behoud mijn no3 met gemak op 1.
al eerder berekend dat het lijkt voordeliger maar in relatie tot concentratie ....

gr,
m
 
Flap (cyano) hebben we helaas allemaal wel eens, ik meestal door een juist te lage Po4 en No3. Je zou kunnen overwegen om de DSR-Carbon te vervangen door Wodka en dan te starten met de halve dosering die je nu gebruikt (dus 13 ml per dag) dan over een week weer meten. Zelf gebruik ik al meer dan 12 jaar Wodka en dat werkt prima mits je regelmatig meet (zodat je niet op een 0 situatie uitkomt.)
 
Bovenaan