Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dream Reef Lipske trigon 350

Overkoken:
Ik heb gemerkt dat dit bij mij ook gebeurd als er veel nieuw filtermateriaal (van clarisea) in het water komt. Het heeft denk ik niks met de Deltec te maken.

Volgende rollen worden weer van riffgrotte.de. Die bestaan uit heel ander materiaal en veroorzaken geen schuim (zelfde breedte / compatibel).

linkje: https://www.riffgrotte.de/marine-cl...ssend-auch-fuer-fuer-clarisea-sk-10-3000.html

Ps: Super dat het nu goed gaat!!!
 
Overkoken:
Ik heb gemerkt dat dit bij mij ook gebeurd als er veel nieuw filtermateriaal (van clarisea) in het water komt. Het heeft denk ik niks met de Deltec te maken.

Volgende rollen worden weer van riffgrotte.de. Die bestaan uit heel ander materiaal en veroorzaken geen schuim (zelfde breedte / compatibel).

linkje: https://www.riffgrotte.de/marine-cl...ssend-auch-fuer-fuer-clarisea-sk-10-3000.html

Ps: Super dat het nu goed gaat!!!
Dank je wel!

kan inderdaad wel zijn dat er slecht stukken op het vlies zitten waardoor hij 3 keer begon over te koken.
Heel erg bedankt voor de tip en site. En die site levert ook mooi in belgie enzo?
Ik bekijk het zodra ik thuis ben!
 
Eventueel een overloopbeveiliging op de afschuimer zetten? Zoiets als deze D&D H2Ocean Skimmer Guardian.
Ja is een heel goeie tip! Mijn energy box van apex is in bestelling zodra ik deze heb kan ik een sensor op de eiwitafschuimer steken en hem automatisch laten uitschakelen. + bij de energy bar is er een constant stroom uitlezing dus zal ook kunnen zien als hij begint door te slaan. (In stroomverbruik)
Maar hiervoor nog even geduld. Ga dan ook het verwarming element beveiligen op deze bar.
Bedankt voor je reactie! Als ik dit eerder had, was er mij veel werk en water bespaard. De 3 de keer gebeurde dan ook op de meeste slecht moment -> maandagochtend 7 uur voor mijn werk. Wet van murphy ;)
 
Ja is een heel goeie tip! Mijn energy box van apex is in bestelling zodra ik deze heb kan ik een sensor op de eiwitafschuimer steken en hem automatisch laten uitschakelen. + bij de energy bar is er een constant stroom uitlezing dus zal ook kunnen zien als hij begint door te slaan. (In stroomverbruik)
Maar hiervoor nog even geduld. Ga dan ook het verwarming element beveiligen op deze bar.
Bedankt voor je reactie! Als ik dit eerder had, was er mij veel werk en water bespaard. De 3 de keer gebeurde dan ook op de meeste slecht moment -> maandagochtend 7 uur voor mijn werk. Wet van murphy ;)
Deltec 600 I heeft een overkook beveiliging super!
 
Deltec 600 I heeft een overkook beveiliging super!
Ja mijn deltec ook en dit heeft mij al enkele keren gered. Maar het vreemde aan de hele situatie is dat het water in de overloopbuis goed was en het via de grote cup overstroomde! 😱 nog nooit eerder gezien of gehad!
 
Ja mijn deltec ook en dit heeft mij al enkele keren gered. Maar het vreemde aan de hele situatie is dat het water in de overloopbuis goed was en het via de grote cup overstroomde! 😱 nog nooit eerder gezien of gehad!
Heb je de Fleece sensor al eens schoon gemaakt? Misschien is er ineens veel schoon Fleece door gevoerd, dan kan dat ook gebeuren (was bij mij tenminste).

riffgrotte.de verstuurd in elk geval naar Nederland, zal dus ook wel naar Belgie gaan.
Ik heb hier nog een rol met een restje erop. Mocht je wel eens in NL Limburg komen, kun je die gerust van me hebben om uit te proberen.
 
Heb je de Fleece sensor al eens schoon gemaakt? Misschien is er ineens veel schoon Fleece door gevoerd, dan kan dat ook gebeuren (was bij mij tenminste).

riffgrotte.de verstuurd in elk geval naar Nederland, zal dus ook wel naar Belgie gaan.
Ik heb hier nog een rol met een restje erop. Mocht je wel eens in NL Limburg komen, kun je die gerust van me hebben om uit te proberen.
Gebruik fleece filter van bubble magnus nooit geen problemen mee .
Weet wel als ik normaal fleece of watten toen gebruikte altijd met heet water spoelen ivm schuim.
 
Gebruik fleece filter van bubble magnus nooit geen problemen mee .
Weet wel als ik normaal fleece of watten toen gebruikte altijd met heet water spoelen ivm schuim.
Kan heel goed zijn dat de bubble magus fleece niet schuimt. Een fleecerol uitspoelen is uiteraard geen optie ;-)
 
Kan heel goed zijn dat de bubble magus fleece niet schuimt. Een fleecerol uitspoelen is uiteraard geen optie ;-)
Klopt idd heb 5 rollen bij besteld voor de zekerheid 😇
 
Heb je de Fleece sensor al eens schoon gemaakt? Misschien is er ineens veel schoon Fleece door gevoerd, dan kan dat ook gebeuren (was bij mij tenminste).

riffgrotte.de verstuurd in elk geval naar Nederland, zal dus ook wel naar Belgie gaan.
Ik heb hier nog een rol met een restje erop. Mocht je wel eens in NL Limburg komen, kun je die gerust van me hebben om uit te proberen.
Ga de sensor morgen nog eens goed bekijken bedankt voor de tip!

misschien dat ik daar dan mijn rollen bestel!
 
Ik heb zelf ook een clarisea en toevallig gister de rol een stuk doorgetrokken omdat die niet mooi oprolde maar hier geen problemen met de afschuimer hoor!
Ik meestal ook niet maar miss dat er een slecht stukje in zit bij mij. Geen idee. Normaal vanavond nog volledig de eiwitafschuimer kuisen en hopen dat het water in “level” buisje zakt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier ook een clarisea draaien (15 maanden), nog nooit problemen mee gehad. Er zijn al zeker 12 rollen vervangen, dan draai je een volledig proper stuk door de clarisea, mijn afschuimer heeft geen kik gegeven.
 
Ik heb hier ook een clarisea draaien (15 maanden), nog nooit problemen mee gehad. Er zijn al zeker 12 rollen vervangen, dan draai je een volledig proper stuk door de clarisea, mijn afschuimer heeft geen kik gegeven.
Zo bijna 1 rol per maand heavy hoor
 
Ja als het niet door de clarisea komt moet er zich een ander probleem voor gedaan hebben. Ofwel technisch probleem van de Eiwitafschuimer ofwel biologisch in de bak. Maar zowel vissen, koralen en ongewerveld hebben er niets van gemerkt. Zelf niet even dicht gestaan dus vermoed dat het ergens de schuld van mijn deltec is. Zeker omdat na 2 jaar gebeurt en 3x kort na elkaar.. vreemd
 
Dag forum vrienden!

Alweer een hele tijd geleden! Maar ik ben jullie niet vergeten! ;)
Ik post straks wat foto hoe de juwel 350 er nu bij staat gelukkig na 1,5 naar zijn er geen algen meer te zien. En sinds een week begint no3 eindelijk te dalen.

Nu heb ik 2 fantatische nieuwsjes te melden. Ondertussen ben ik papa geworden van mijn eerste kindje! Nu word het aquarium nog meer multitasken :)

En ten 2de ondanks dat ik nu veel pampers moet kopen. Is het toch tijd geworden voor mijn droom aquarium! The Great Dream Reef. Het zou meteen in orde zijn want ik zou overschakkelen naar een bak van +- 1000 liter. Kijk er al enorm naar uit en zou deze zomer (mei) graag in de living staan hebben!

Ik zal wel opnieuw jullie hulp en ervaring goed kunne gebruiken..ookal heb ik nu al een paar jaartjes "ervaring" heb ik toch nog wat vragen over de opbouw van mijn nieuwe bak!

Wat denken jullie. Start ik een nieuw topic of post ik hier verder?
 

Bijlagen

  • 20211117_150809.jpg
    20211117_150809.jpg
    120 KB · Weergaven: 30
  • 20211128_190833.jpg
    20211128_190833.jpg
    218,9 KB · Weergaven: 27
  • 20211128_190931.jpg
    20211128_190931.jpg
    174,4 KB · Weergaven: 26
  • 20211201_193934.jpg
    20211201_193934.jpg
    167,3 KB · Weergaven: 25
  • 20211201_194107.jpg
    20211201_194107.jpg
    174,1 KB · Weergaven: 28
  • 20211201_194102.jpg
    20211201_194102.jpg
    217,8 KB · Weergaven: 32
Bovenaan