Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dream Reef Lipske trigon 350

Een bierbrouwerij brouwt bier. Vergelijk het gemakshalve maar met ‘zoet’ water.
Zout water en RVS (ongeacht welke variant) gaan niet samen.
Titanium is wel zoutwaterbestendig.

Wat je kunt doen is je sensor in de kit zetten zoals ik heb gedaan met de sensor van mijn sms melder. Heb hem met een touwtje door een siliconenslang getrokken zodat ‘ie volledig omhuld is.F887C1A6-19B7-4B69-A450-21C1A097AF60.jpegE79B6FC7-1864-4E11-97B1-26DD51073570.jpegB31BEB64-5B94-4A0B-A614-F61F4FE6EFD6.jpeg36920015-5C56-4835-9278-C1B4F6BCF9A3.jpeg31BA9EAF-063F-40D2-B10E-D92280C7450D.jpeg
 
@mefisto dat lijkt me idd een ideale oplossing! En de zijkanten Gwn toedoen met aquarium kit? Maar is zijn meting dan wel nog even exact? Doordat er een silicone/plastic buis rond is?

Enkel de zijkant goed toe is toch voldoende omdat ik precies zie dat je het volledige buisje hebt opgevuld?
 
Laatst bewerkt:
Maak je het jezelf zo niet een beetje moeilijk? Het maakt toch niet zoveel uit dat het water beetje schommelt in het opvoervak. Als de sensor droog komt te staan dan pompt ie er toch gewoon water bij ?? Of mis ik wat?
 
@Ice78 ja dat klopt eenmaal hij genoeg zakt pompt hij wel water bij ik dacht eerder dat de display zou kunnen stuk gaan doordat het led constant aan/uit gaat.
En ook de sensor constant een aan/uit meting geeft wat nadelig kan zijn dan Gwn constante meting
 
@mefisto als ik thuis ben zal ik eens filmpje posten. Dus als ik die sensor door een luchtbuisje trek en opspuit met silicone zou dit dan nog even nauwkeurig de temperatuur moeten meten?
 
Wie kan mij helpen, nog een probleem vastgesteld. Ik heb dus de jecod dcp8000 staan en ik heb nu al 2x in 1 week tijd gehad dat hij zomaar plots uitvalt en daarna direct weer inschakelde. Met gevolg dat mijn sump even stijgt. Mijn alarm van water te hoog afgaat en mijn deltec afschuimer overstroomt door de overloop en nietmeer zelf in gang schiet. Ik moet dan zelf weer aan de knop draaien om te regelen voor hij weer gaat schuimen... iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn? Want ik heb geen flauw idee.
 
Wie kan mij helpen, nog een probleem vastgesteld. Ik heb dus de jecod dcp8000 staan en ik heb nu al 2x in 1 week tijd gehad dat hij zomaar plots uitvalt en daarna direct weer inschakelde. Met gevolg dat mijn sump even stijgt. Mijn alarm van water te hoog afgaat en mijn deltec afschuimer overstroomt door de overloop en nietmeer zelf in gang schiet. Ik moet dan zelf weer aan de knop draaien om te regelen voor hij weer gaat schuimen... iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn? Want ik heb geen flauw idee.
Als dit een nieuwe pomp is dan zou ik hem terug brengen.
Anders kan je beter een nieuwe zoeken want een opvoerpomp die goed werkt is toch wel belangrijk.
 
Mijn alarm van water te hoog afgaat en mijn deltec afschuimer overstroomt door de overloop en nietmeer zelf in gang schiet. Ik moet dan zelf weer aan de knop draaien om te regelen voor hij weer gaat schuimen...

Het probleem van het niveau alarm kan je simpelweg oplossen door de sensor iets omhoog te verplaatsen tot boven het niveau wat het water bereikt als de opvoerpomp uit is.

Als je de noodoverloopfunctie van de Deltec afschuimer gebruikt dan zou deze niet mogen overkoken. Het stijgende water in de skimmer zorgt dan dat de luchttoevoer wordt afgesloten.

Wat de pomp betreft zou ik deze ook terugsturen als er nog garantie op zit. Anders kijken voor een nieuwe pomp. Het is sowieso niet onverstandig om een opvoerpomp op reserve te hebben, normaal gesproken gaan ze altijd op zaterdagavond stuk als de winkels al dicht zijn :D
 
@Ice78 ja ik ga nog eens 2 weekjes afwachten als het nog eens voorkomt. Was miss enkel in het begin ofzo..

@Ballast ja de sensor hoger hangen is wel een oplossing. Van deltec had ik niet goed uitgelegd hij kookt niet over maar het buisje vult vol met water waardoor idd de lucht word afgesnoerd. Maar zo blijft hij ook staan. Ik moet zelf terug aan de knop draaien om het water uit het buisje te laten zakken voor hij terug begint te schuimen. Hij herstelt zichtzelf niet. Water blijft overstromen

Zal nog eens goed in de gaten houden. Is splinternieuw dus heb sowieso 2 jaar garantie
 
Meestal schakelt een pomp zichzelf uit als beveiliging. Denk hierbij aan drooglopen warm worden etc.
 
Het probleem van het niveau alarm kan je simpelweg oplossen door de sensor iets omhoog te verplaatsen tot boven het niveau wat het water bereikt als de opvoerpomp uit is.

Als je de noodoverloopfunctie van de Deltec afschuimer gebruikt dan zou deze niet mogen overkoken. Het stijgende water in de skimmer zorgt dan dat de luchttoevoer wordt afgesloten.

Wat de pomp betreft zou ik deze ook terugsturen als er nog garantie op zit. Anders kijken voor een nieuwe pomp. Het is sowieso niet onverstandig om een opvoerpomp op reserve te hebben, normaal gesproken gaan ze altijd op zaterdagavond stuk als de winkels al dicht zijn :D
Idd nooit op het goede moment. Opvoerpomp en thermostaat is wel handig om als reserve te hebben.
 
@Ice78 ja maar schakelt altijd uit en binnen de 2 seconden terug aan. Zou de schroeven nog wat vast zitten ofzo? (Hij draait nu 6 dagen) is splinternieuw. Ook dacht ik dat het miss is om hij op 99% draait en een buis heeft van 25 mm. Maarja aangezien hij Gwn draait moet hij zijn water wel wegkrijgen toch? En hij zou dan toch meer moeten uitvallen. Ook de temperatuur kan ik perfect op 23 houden dus opwarmen van de pomp zou ik ook wel moeten zien in stijging in temperatuur
 
Gewoon even goed in de gaten houden. Als die het weer doet zou ik hem omruilen. Het is in elk geval niet normaal.
 
Nog een vraagje voor de kenners :eek:

Is synchroon/asynchroon a must have voor koraal en vis of 2 apart werken pompen ook goed? (Heb nu 1 tunze 6095) als ik nog 1 koop kan ik ze apart regelen maar niet samen. Dan heb ik nog een extra controller nodig xs
 
Ik zou altijd een 2de stromingspomp erbij doen. Mocht er 1 kapot gaan, heb je ten alle tijden alsnog stroming in je bak.
Ik heb een maxspect en een aqua medic waarvan de maxspect wisselend draait en de aqua medic continu.
 
Ja maar de keuze is vooral 1. 2 nieuwe kopen die apart te regelen zijn. Of 2. 1 nieuwe houden, de 1 ouder houden en een controller kopen om deze 2 samen te regelen.
 
Blijkbaar is synchroon of asynchroon noodzakelijk en veel beter voor koraal heb ik gelezen. Anders koop ik nieuwe en laat ik de controller voor wat het is
 
de twijfel is voor 2 nieuwe en aparte controller dus wave zijn los van elkaar. 1 nieuwe, 1 oudere en controller erbij waardoor ik ze alle 2 kan samen besturen
 
Bovenaan