Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dream Reef Lipske trigon 350

Net nog snel wat geknutseld aan het rif. Is de eerste keer dat in met dit aan de slag ga en staat voorlopig los op elkaar. Bovenaan komt nog met 2 plaate schijven (zie foto) graag wat tips om het mooie te maken. Heb geprobeerd zoveel mogelijk te spreiden en plateau te maken
Ziet er mooi uit!
 
@Erbe2307 de ribbels zijn wel niet te voelen ze zijn meer in het rubber verwerkt en is in 1 stuk gegoten zogezegd. Er staat op “sans phtalate” en ik ging hem over de originele 25 mm buis schuiven een goeie 5 cm erover met wat zeep en dan als extra een klem erop deze sluit al erg nauw op de pvc buis
 
@Henny dank je wel! Blij dat te horen! De eerste pilaar is wel wat veranderd had hem eerst opgebouwd wou hem dan zo vastlijmen maarja je kent dat je haalt de stenen er 1 voor 1 af in de hoop ze exact terug te kunnen leggen.... niet dus is ongeveer zelfde setup vind nog iets meer gelukt. Luchtiger en meer plaats voor koraal
 
@Sneakimonky oke ik probeer eerst eens zonder de RvS ze spannen redelijk hard in elkaar de pvc en slang dus dat komt wel goed. Wil alleen zeker zijn dat dit soort buis voldoende zacht rubber is om die trillingen op te vangen
 
Siliconenslang werkt prima! Die heb ik,(met een tierap ter versteviging), op mijn opvoerpomp zitten, hoor geen trilling meer.
 
Ik begrijp welke soort buis jullie bedoelen. Heb op een site de goede gevonden en ga ze bestellen. Maar buis alleen is wat nutteloos dus ik zal terwijl goede opstart bacteriën mee bestellen. Wat zijn jullie vooral tevreden over van bacteriën?
 

Bijlagen

  • BA669EC4-A7C7-43D7-97B9-DF5D0D12CA86.png
    BA669EC4-A7C7-43D7-97B9-DF5D0D12CA86.png
    355,4 KB · Weergaven: 16
Gebruik in plaats van 'bacterien uit een flesje' liever een stuk vers levend steen, of haal bij een aquariaan uit de buurt een handje ongereinigd zand/detritus/blubber uit de bodem.
Dat is veel effectiever.
 
En hoe is de stand met jouw bak? Ik heb ondertussen ook een nieuwe trigon 350 gehaald 😂😉 nu nog ff alles aanpassen en hoop de zaterdag stenen te kunnen plaatsen en evt zeewater te halen!
 
Vandaag buizen werk verder gedaan. De opvoerbuis dus verplaats en het is veel beter meer ruimte ook in de midden van aquarium!

Was wel wat prutsen dus daarom veel tijd verloren! Nu enkel nog het buisje na de 45 graden bocht en buisje aan opvoer pomp inkorten en daarover de silicone slang. Die slang is ook besteld normaal morgen in huis dus ga nog wachten met inkorten eerst kijken hoeveel ik van de silicone slang over de pvc kan schuiven.
 

Bijlagen

  • 7DFC141E-30D2-4EE8-80A1-B56DFE8D105E.jpeg
    7DFC141E-30D2-4EE8-80A1-B56DFE8D105E.jpeg
    136,3 KB · Weergaven: 37
Dit is voorlopig de opbouw die vast gelijmd staat. Het kleine middelste pilaar krijgt nog een steen. En natuurlijk de rechter pilaar moet ook nog volledig gebouw worden. Ik denk rechts nog een 5 tal stenen erop en alles heeft zijn plaats. Zal blij zijn als het af is. Was niet gemakkelijk en compleet anders dan in mijn 10 Jaa ervaring met zoetwater opbouw ;) ;)
Nog iemand advies/tips?
 

Bijlagen

  • 14DDB67D-6DED-4596-9548-F48C5EB9753F.jpeg
    14DDB67D-6DED-4596-9548-F48C5EB9753F.jpeg
    238 KB · Weergaven: 38
  • 4F21A67B-BB5F-4C90-BC2A-E12FB440C6D1.jpeg
    4F21A67B-BB5F-4C90-BC2A-E12FB440C6D1.jpeg
    222,5 KB · Weergaven: 41
  • 575B5035-6465-47B0-8011-C6A5DC474D26.jpeg
    575B5035-6465-47B0-8011-C6A5DC474D26.jpeg
    229,2 KB · Weergaven: 39
Ik ben van plan dit weekend een polycarbonaat plaat (plexi) van 2 mm in het achterste stuk van het aquarium ga verlijmen en daarop nog een tube silicone en met een lijmkam mooi open smeren voor ik mijn 36 kilo stenen in de bak plaats? Volgens ik hier heb rond gekeken de best en veiligste oplossing. Zeker omdat mijn glas volledig zwevend tegenover het meubel.

Juist vraag is 2 mm plexi genoeg of neem ik dan best nog dikker?
 
Ik ben van plan dit weekend een polycarbonaat plaat (plexi) van 2 mm in het achterste stuk van het aquarium ga verlijmen en daarop nog een tube silicone en met een lijmkam mooi open smeren voor ik mijn 36 kilo stenen in de bak plaats? Volgens ik hier heb rond gekeken de best en veiligste oplossing. Zeker omdat mijn glas volledig zwevend tegenover het meubel.

Juist vraag is 2 mm plexi genoeg of neem ik dan best nog dikker?

Plaats je de plexi plaat met de bedoeling om het gewicht te verdelen of om te zorgen dat de stenen niet schuiven?
Als het alleen het laatste is dan voldoet een aantal lijnen kit over de bodem ook.
 
Laatst bewerkt:
@Aron vooral voor het eerste de punt belasting zoveel mogelijk tegen te gaan omdat mij rif pilaren toch bestaan uit een redelijk gewicht en 6 grote stenen
 
Bovenaan