Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Doryrhamphus

Gio

ZeewaterForum lid
Iemand ervaring met deze beestjes?

Welke zijn houdbaar en welke niet?

Zou ze in een blenny 80ltr steken samen met pitvisjes...

Grtz
 
Ik heb er twee doryrhamphus pessuliferus inzitten.

Bij mij goed houdbaar (400 liter), al kunnen ze ook in een kleinere bak (geen snelle zwemmers).

Eten goed diepvries mysis en cyclops, zelfs tussen snelle eters zoals een gele dokter en dwergkeizer.

Gtrz
 
"Eten goed diepvries mysis en cyclops, zelfs tussen snelle eters zoals een gele dokter en dwergkeizer"

Toch zou ik dit niet als combinatie willen adviseren. Zeenaalden zijn voor mij tenminste, echt voor speciaalaquaria's met de omstandigheden die passend zijn voor die dieren. Matige stroming en alleen kleien en rustige medebewoners.

Dan komen ze veel beter tot hun recht en leven ook beduidend langer

Jan
 
Ik heb altijd gehoord dat het trage eters zijn en best niet bij snelle eters geplaatst worden...

Dan heb jij veel geluk ofwel ben ik verkeerd geinformeerd mariom...
 
Ik heb altijd gehoord dat het trage eters zijn en best niet bij snelle eters geplaatst worden...

Dan heb jij veel geluk ofwel ben ik verkeerd geinformeerd mariom...

Kan wel, indien je zeer veel leven in je steen hebt zoals copepoden.. in een groter systeem vinden ze doorgaans wel genoeg te eten, maar dan nog ben ik het met Jan eens, dat ze het best in een speciaal aqua kunnen..

In een Blenny kan indien je ze goed aan vervangend voedsel laat wennen met wat moeite. De pitvis is een voedselconcurent, en in een toch al niet te grote bak ga je never nooit een goede voorraad copepoden opbouwen..
 
Kan wel, indien je zeer veel leven in je steen hebt zoals copepoden.. in een groter systeem vinden ze doorgaans wel genoeg te eten, maar dan nog ben ik het met Jan eens, dat ze het best in een speciaal aqua kunnen..

In een Blenny kan indien je ze goed aan vervangend voedsel laat wennen met wat moeite. De pitvis is een voedselconcurent, en in een toch al niet te grote bak ga je never nooit een goede voorraad copepoden opbouwen..

Steen datk heb is wel al 2-3jaar oud dus en zie snachts met een zaklamp toch heel wat rond vliegen in de bak...

Mschn beter de naalden eerst in een bak alleen datze zeker vervangend voer eten??
 
Steen datk heb is wel al 2-3jaar oud dus en zie snachts met een zaklamp toch heel wat rond vliegen in de bak...

Mschn beter de naalden eerst in een bak alleen datze zeker vervangend voer eten??

Mja, Als je ze bij een goede winkelier koopt, kun je wel zien of ze vervangend voer accepteren:) als ze ze speciaal voor je bestellen loop je echter een risico en moet je het gaan aanleren.
Steen -als het al 2-3 jaar in je bak zit- zal inderdaad wel vol met leven zitten...

Trouwens zie dat je een blenny hebt.. heb ik ook gehad en deed achter in de bak copepoden kweken wat erg goed bleek te werken!
 
Bovenaan