Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Doorstart RSR 650 P

@ aestiva, het is bij mij een nieuwe peninsula die de max 250 vervangen heeft.
Ik kan je enkel als tip meegeven van een beetje smeerboter op de draadstukken te doen zodat deze soepel handmatig aangedraaid kunnen worden.
Dit gedeelte komt nooit in aanraking met het water, zeker niks aan de dichtingen smeren zodat deze op de goede plaats blijven enkel deze reinigen en nat monteren.
Groetjes Johny
 
allereerst bedankt voor je bericht. toch is t mij even niet duidelijk..
heb je t dan over het stuk onderin de kast boven de sump ( die splitter ahw?). of haal je alles los, overloop (drie pijpjes) en de afdichtingen met het glas (overloop)?
 
ter aanvulling:
als ik enkel de onderste drie stukjes loshaal, dan zou ik in theorie onder de bak nog een drietal pijpjes van ca 15-20 cm uitsteken tijdens transport. Daardoor kreeg ik de tip om de bak op de kant te transporteren.
uiteraard zijn anderen ook vrij om te reageren..sorry dat ik je topic gebruik Johny.
deze bedoel ik: zie foto

doorvoer rsm350.JPG
 
Beste Aestiva,
Mijn gedacht is alles demonteren - reinigen - transport vlak niet op de zijkant dan terug monteren zoals ik had voorgesteld.
Ik denk dat als je hem op de zijkant draait dan heb je in het midden van de bovenste glasplaat aan de open kant spanning in het glas die komt door eigen gewicht deze spanning vergroot door de beweging van het transport kan tot breuk leiden.
 
Je beredenering klinkt zeker aannemelijk.
Dan ga ik m oid loskoppelen
Bedankt iig en veel plezier met je prachtbak
Groet
Burak
 
Bovenaan