Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dood steen om te enten

G.R.

ZeewaterForum lid
Hallo,

Welk dood steen hebben jullie gebruikt om een scape te maken? Merk, type, soort. Zou zo poreus mogelijk moeten zijn. Verdere uitleg van mijn plannen voor opstart staan in mijn dagboekje.

Hopelijk veel positieve reactie’s waarvoor dank.

Gunter
 
Ik ga er van uit dat je titel naam moet worden " Dood steen om te slapen "?

Daarvoor zijn erg veel mogelijkheden zoals, Real reef rock, macro rock... Noem maar op, zoek iets leuks uit :)

Met dood steen is een bak namelijk niet te enten, of dit moet (dood)levend steen zijn uit een draaiende bak, of ingedraaid steen van een LFS... Dan zou ik je titel naam kunnen begrijpen :)

Max
 
Heb hier nog wel doodsteen om je bak te enten zit vol bacteriën en levende copepods 🤣🤣😉
 
Ik ga er van uit dat je titel naam moet worden " Dood steen om te slapen "?

Daarvoor zijn erg veel mogelijkheden zoals, Real reef rock, macro rock... Noem maar op, zoek iets leuks uit :)

Met dood steen is een bak namelijk niet te enten, of dit moet (dood)levend steen zijn uit een draaiende bak, of ingedraaid steen van een LFS... Dan zou ik je titel naam kunnen begrijpen :)

Max
Inderdaad verkeerd uitgedrukt maar als je dood steen in een bak gooit met een deel levend steen of bacterien dan ent je het dood steen toch lijkt me? Dood steen komt dan vol leven te zitten. Vandaar zo poreus mogelijk
 
Inderdaad verkeerd uitgedrukt maar als je dood steen in een bak gooit met een deel levend steen of bacterien dan ent je het dood steen toch lijkt me? Dood steen komt dan vol leven te zitten. Vandaar zo poreus mogelijk
Uiteraard! Hier gaat wel enige tijd over heen, het wordt vanzelf "levend steen"

👌🏻
 
Dood steen kun je inderdaad enten door deze enkele uren in een mix van zeewater met daarin een bacterie preparaat te laten weken
Of door de steen weken in een goed draaiend aquarium te leggen.

Dus, dood steen om te enten. Niks mis mee.


Zelf net een nieuwe bak in gebruik genomen.
Geheel ingericht met dood steen.
o.a. Marco Rock (± 10 kg) , real reef rock (± 25 kg + wat platen), 40 Kg AquaHolland Steen en (met loog en zoutzuur gereinigd) oud levend steen (± 40 kg)

Een paar kg Marco Rock heeft weken in de oude bak meegedraaid.
Nieuwe bak heeft 1 week met zout water gedraaid, daarmee een week dagelijks dosis ocean art balance toegevoegd en deel van de bodem van oude bak overgezet.
Na de 2e week in 2 dagen alle koralen overgezet en in 3e week de vissen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou voor aquaholland steen gaan is natuurlijk mooi doodsteen en echt mooie prijs tegen over al de andere merken ga je niet goedkoper vinden.
Heb deze gebruikt bij mijn ouders en echt mooie stukken.
 
Ik zou voor aquaholland steen gaan is natuurlijk mooi doodsteen en echt mooie prijs tegen over al de andere merken ga je niet goedkoper vinden.
Heb deze gebruikt bij mijn ouders en echt mooie stukken.
Heb ik er inderdaad ook nog 40 kg van tussen zitten. (vorige bericht even aangevuld)
Alhoewel het zeker per doos kan verschillen, waren beide dozen mooie vormen steen en lekker poreus.
 
Ik zou voor aquaholland steen gaan is natuurlijk mooi doodsteen en echt mooie prijs tegen over al de andere merken ga je niet goedkoper vinden.
Heb deze gebruikt bij mijn ouders en echt mooie stukken.
Ik heb in mijn huidig aquarium ook een deel aqua holland steen. Ik ga het eerst in een ton indraaien. Mijn levend steen en deel van mijn zandbodem gaat sowieso mee over naar het nieuwe aquarium samen met 200 liter water dat ik nu heb en dan nog een 200 liter vers zeewater. Mijn huidig levend steen zal in de sump van de nieuwe bak komen
 
Bovenaan