Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

DJ Switch

schoofsf

ZeewaterForum lid
Hey,

Vraagje over de DJ-switches. Ik zie dat vele deze gebruiken en ik vind het een mooie oplossing. Maar nu mijn vraag, Ik zie modellen met aparte zekeringen per kanaal en met 1 zekering. Welke nemen jullie meestal? Ook twijfel ik aan een 6 poort te nemen. Momenteel heb ik opvoerpomp, skimmer, licht, wavemaker. Maar ik denk dat als ik jullie opstellingen zie de 6 kanalen snel gaan vullen :)

Thx voor jullie advies
 
Een zekering per schakelaar zou ik nemen,als bv je verwarmingselement stuk gaat slaat er een zekering door maar blijven de andere aangesloten dingen zoals je stroming pompen gewoon doordraaien.
Ik zou ook de uitvoering met 10 schakelaars nemen , je hebt nooit genoeg stopcontacten........
 
Heb ik ook in gebruik:) Zeer handige dingetjes. Ik heb de 10 én de 6 met aparte zekeringen!
Hou er rekening mee dat de lichtjes van de schakelaars vrij snel stuk gaan ( in mijn geval toch) en dus zeker een aantal reserve schakelaars bijbestellen.
 
Ik vind zo'n DJ switch een super mooie oplossing om alle kabel te organiseren en om snel iets uit te schakelen, ik vraag mij alleen af hoe de kontakten zich houden in een zootwater omgeving. Gaan de kontakten oxideren bijvoorbeeld?
 
Als het even kan je Electra en je water gescheiden houden.
Als dit niet gaat ook geen probleem maar zorg voor voldoende ventilatie in je kast.
Zelf geen problemen met corrosie
 
Heb ik ook in gebruik:) Zeer handige dingetjes. Ik heb de 10 én de 6 met aparte zekeringen!
Hou er rekening mee dat de lichtjes van de schakelaars vrij snel stuk gaan ( in mijn geval toch) en dus zeker een aantal reserve schakelaars bijbestellen.
Kan je die gewoon bestellen?!
Mijne zijn ook lang niet meer zo fel als ze horen te zijn.
Ga maar eens op zoek dan
 
Ja hoor, ik heb er 10 besteld en gelijk allemaal vervangen. Beetje prutswerk maar wel leuk als de lampjes het weer doen.
Nu ben ik alleen vergeten waar ik ze online besteld heb. Zijn 2-polige schakelaars. Beetje goegelen en je vind het wel. Als ik erachter kom waar, dan laat ik het weten!
 
Grootaers elektronika maastricht.
Daar kun je alles vinden en ze versturen ook.
 
Lastige is dat als er al een probleem ontstaat in de stroom dat dan meestal de aardlek eruit springt ipv een sluiting waardoor er een zekering kapot gaat vermoed ik
 
Thx voor jullie advies en heb gisteren besteld bij baxshop. was de goedkoopste online.
 
Bax uit Goes levert deze ook. Heel handige tools. en altijd schakelaara tekort; naast wat je al hebt: verlichting, doseerpomp, fans, koeler, powerfilter, stromingspomp? veel succes en vooral plezier
 
ondertussen is hij al een weekje ingebouwd en hij komt idd van bax. hadden de beste prijs online
 
Bovenaan