Danielleg
ZeewaterForum lid
Hoi,
Toen ik vanmiddag thuis kwam zag ik ineens een bruin rodige aanslag op het koraalzand. Op de rifpilaar had ik al een beetje een rode aanslag, denk dat dit rode flap is aangezien er belletjes op zitten.
Waterwaardes en wat ik wanneer heb toegevoegd zijn als foto toegevoegd. Wat mij opvalt is dat de aanslag sinds de PO4verlaging naar mijn idee is toegenomen.
rechts wel aanslag op het zand zit, terwijl ik dat links (nog) niet zie.
het aquarium zit (misschien nog in) een doorstart. Hij draait sinds 30-01-2021.
wat zouden jullie doen om het weg te krijgen? Graag tips voordat het ook op mn koralen gaat zitten
nu ben ik er hopelijk nog "vroeg" bij, ik dacht dat het verlagen van mijn fosfaatgehalte wel ging helpen, maar voor mn gevoel heeft dat niet geholpen. Mijn aquarium is de red sea max e-170 led met een sump van 85L. Er staat een AI lamp boven. Lichtschema is ook toegevoegd aan de fotos. 

Toen ik vanmiddag thuis kwam zag ik ineens een bruin rodige aanslag op het koraalzand. Op de rifpilaar had ik al een beetje een rode aanslag, denk dat dit rode flap is aangezien er belletjes op zitten.
Waterwaardes en wat ik wanneer heb toegevoegd zijn als foto toegevoegd. Wat mij opvalt is dat de aanslag sinds de PO4verlaging naar mijn idee is toegenomen.
rechts wel aanslag op het zand zit, terwijl ik dat links (nog) niet zie.
het aquarium zit (misschien nog in) een doorstart. Hij draait sinds 30-01-2021.
wat zouden jullie doen om het weg te krijgen? Graag tips voordat het ook op mn koralen gaat zitten