Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

diamantlipvis

a.romijn

Senior Forumlid
Taurus zei:
wat mij betreft goed houdbaar. Heb m al 1,5 jaar rondzwemmen zonder enig probleem. Eet met de pot mee, trekt zich niks aan van wat er verder in de bak gebeurd en kijkt niet om naar andere lipvissen of wat dan ook. Mooi visje!
Kan ik zeker beamen :goed:
Ik heb ruim een half jaar geleden er drie in gedaan, daarvan is er eentje helaas binnen een week dood gegaan.
Maar die andere twee die doen het prima,binnen een maand tijd heeft er een zich van geslacht veranderd,dus ik heb nu een mannetje en een vrouwtje zwemmen (het is nu net of ik twee verschillende soorten lipvisjes hebt)

Miranda1

Senior Forumlid
nee ... een vriend van mij had ook een diamantlipvis en die sprong steeds de overloop in ... als ze willen springen springen ze uit gelijk welke open bak.

OP
Taurus

Taurus

I have a dream...
dankjewel, eens kijken wat ik erop ga verzinnen.
heb nu 1 lipvisje die springt totaal niet (citroen).
De rand is ongeveer 8 CM hoger als het water, denk je dat het genoeg is om ze veilig te houden?
durf hier echt geen zinnig antwoord op te geven. Ligt ook aan alle omstandigheden denk ik. Kijk als ze weinig reden tot paniek hebben, zullen ze ook niet zo snel springen denk ik (dus ook geen andere vissen die ze opjagen bv) Maar inderdaad als ze willen, kúnnen ze het wel.

maximus.m

Senior Forumlid
ik heb er hier ook al meer als een jaar een koppeltje
van in zwemmen.
nu zit het mannetje het vrouwtje wel eens op te jagen en deze
moet ik dan ook regelmatig uit de overloop scheppen.
mischien als je er ééntje neemt dat je er geen last van hebt maar het blijft
een risico.
ik heb trouwens een dichte bak.

gr marc.

robdegekste

Senior Forumlid
Mooie vis maar hoe is de combinatie poetsgarnaal/bloedgarnaal/harkelijn garnaal?

De eerste garnalen zijn redelijk groet maar de harkelijn is maar 3/4cm levert dat een gevaar op?

aad

Senior Forumlid
Mooie vis maar hoe is de combinatie poetsgarnaal/bloedgarnaal/harkelijn garnaal?

De eerste garnalen zijn redelijk groet maar de harkelijn is maar 3/4cm levert dat een gevaar op?
Nee hoor bij kijken ze er niet naar om,wel voeren he!!;)

robdegekste

Senior Forumlid
Voer nogal veel maar dan ga ik is kijken na de vakantie dus het duurt nog even.

Aad, heb jij geen dagboek? Zie dat je veel kennis hebt dus ben wel benieuwd naar jou aquarium.

Bovenaan