Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Deltec SC 1455, waterniveau stijgt niet verder dan...

MVW

Senior Forumlid
Betreft schuimer Deltec SC 1455.
Waterhoogte is nu net voldoende, geeft zeer donker afval.
Echter krijg ik middels de "adjuster" het water niet hoger.
Voorheen lukte dat wel.
Luchtslang is niet verstopt (schoongemaakt), en ook de pomp deels gedemonteerd en gereinigd.

Wat zou 't probleem kunnen zijn dat 't waterniveau niet verder stijgt?

Bijlagen

dreamworld

Senior Forumlid
Misschien zout in je venturi ?

OP
M

MVW

Senior Forumlid
Misschien zout in je venturi ?
Deze is, denk ik, wel goed gereinigd.
Ik lees zojuist op de website van Deltec dat als de afschuimer gereinigd is (bijvoorbeeld met azijn) een dag kan duren totdat de kunstof delen v.d. afschuimer water "vast" kunnen houden. Dus dat de schuimer weer goed begint te fungeren. Dus misschien werkt de schuimer morgen weer goed.

Gr. Marco

JANSCH

Senior Forumlid
Ik dacht dat het waternivo minimaal 15 cm moet zijn.

erwin2

Senior Forumlid
Deze is, denk ik, wel goed gereinigd.
Ik lees zojuist op de website van Deltec dat als de afschuimer gereinigd is (bijvoorbeeld met azijn) een dag kan duren totdat de kunstof delen v.d. afschuimer water "vast" kunnen houden. Dus dat de schuimer weer goed begint te fungeren. Dus misschien werkt de schuimer morgen weer goed.

Gr. Marco
Dat maakt niet uit wat betreft azijn, hier schuimt ie 2 minuten na ontkalking alweer .
Ik laat hem draaien in azijn en daarna efkens in kraanwater , dan gaat ie zo terug de bak in .

En ik denk ook dat ie in te lage waterstand staat . Minimaal 15cm , bij mij staat ie op 20cm .
Bij 20 kan je hem heel goed regelen .
BTW : zo donker lijkt me dat schuim nog niet hoor ;)

OP
M

MVW

Senior Forumlid
Hij lijkt ook heel ondiep in het water te staan, was dit voorheen ook al zo?
De inlaat v.d. schuimer (venturi) op circa 20cm hoogte.
Stond zelf nog een cm lager, en toen ik merkte dat de water stand in de adjuster (transparante buis) te hoog was (overstroomde) en dat terwijl de waterstand in de afschuim beker nog niet zo hoog was.
Dus alleen mogelijk donker af te schuimen.

OP
M

MVW

Senior Forumlid
[QUOTE="JANSCH, post: 1403430, member: 456"
[/QUOTE]
Ja klopt, venturi op circa 20cm, dus dat moet wel goed zijn.

OP
M

MVW

Senior Forumlid
Dat maakt niet uit wat betreft azijn, hier schuimt ie 2 minuten na ontkalking alweer .
Ik laat hem draaien in azijn en daarna efkens in kraanwater , dan gaat ie zo terug de bak in .

En ik denk ook dat ie in te lage waterstand staat . Minimaal 15cm , bij mij staat ie op 20cm .
Bij 20 kan je hem heel goed regelen .
BTW : zo donker lijkt me dat schuim nog niet hoor ;)
Ja dat vond ik ook vreemd, dat Deltec aangeeft (dus dat 't een lange tijd duurt)
[QUOTE="JANSCH, post: 1403430, member: 456"
Ja klopt, venturi op circa 20cm, dus dat moet wel goed zijn.
[/QUOTE]

vteclover

ZeewaterForum lid
Ik heb voorgehad dat het water te hoog kwam na een tijd met dezelfde instellingen.
Hier waren de mini gardena luchtkraantjes versleten door verduurde dichtingen binnenin.
Dus daardoor kwam er extra water mee in de aanzuig en minder lucht.
Soms zit het in iets kleins dus :)

vteclover

ZeewaterForum lid
Het water stroomde ook uit het kleine buisjes met de waterdraaiknoo
Kraantje vantussen gehaald en probleem was opgelost.
Stond toch altijd al op max open

frank2902

Senior Forumlid
Ik heb zelf ook een deltec afschuimer gehad, ik was er niet tevreden over omdat deze niet stabiel kan draaien. Je blijft er mee aan de gang...

Sneakimonky

Senior Forumlid
Ik heb zelf ook een deltec afschuimer gehad, ik was er niet tevreden over omdat deze niet stabiel kan draaien. Je blijft er mee aan de gang...
Soms kan het in iets heel anders zitten, zo ben ik ook een tijd aan het tobben geweest. Uitendelijk bleek het mijn gafzak te zijn, als deze vol zat kwam er “vuiler” water naar de Afschuimer waardoor deze bleef overstromen

vteclover

ZeewaterForum lid
Hier draait de deltec zeer stabiel.op 4 jaar tijd maar een paar keer raar gedaan.
Dat was enkel met het gebruik van prodibio reefbooster
Hier staat hij zelfs op 23 cm waterhoogte
Heb de sc1455 met ac-pomp
Schijnt dat de dc pompen wel minder stabiel draaien

OP
M

MVW

Senior Forumlid
De onderdelen nogmaals (3x) schoongemaakt.
Wat blijkt een barst in de magneet "laufeinheit"
Hoogstwaarschijnlijk is dit de oorzaak.

Bovenaan