Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Deltec i600

Weskeuh88

ZeewaterForum lid
Iemand suggesties mijn deltec 600i blijft overlopen omdat vers zoutwater is
Zou ik er klein beetje eten in gooien dat hem toch iets aftebreken heeft?

OP
Weskeuh88

Weskeuh88

ZeewaterForum lid
Is al bijna week aant draaien op laagste stand maar beker loopt hele tijd vol nu heb ik hem tegen venster gezet en dan gebeurd dat niet maar This wel een opstartende bak

mefisto

Zeewateraquariaan anno 2003
Dus (https://www.deltec-aquaristic.com/en/products/skimmer/internal-skimmer/deltec-skimmer-600i/)
- pomp op zijn laagste stand?;
- uitloop maximaal open?
- én externe waterstand op 15 cm?

Verder reageert vers zout water inderdaad heftig in een afschuimer. Maar een week is wel erg lang.
Toch gaat ook dit vroeg of laat over.
Zit er al iets van steen, of ander organisch materiaal in de bak? (Dat is iets anders dan moedwillig verontreinigingen toevoegen.)

OP
Weskeuh88

Weskeuh88

ZeewaterForum lid
zit 6 kilo levend steen in de rest is dood steen en bacteriën heb ik er in gegooid meer niet kan dit het probleem zijn ?

Bollsie

ZeewaterForum lid
Bacteriën kunnen even een probleem geven vlak na toevoegen, maar niet een week lang.

Ik zou zeggen haal hem is uit elkaar. Spoel vooral de luchtslang eens goed door.

Tika

ZeewaterForum lid
En kijk ook goed of de instelling van de uitloop wel goed open staat .
Hebben zelf een deltec 400 i in onze net doorgestarte bak staan en ik herken dit totaal niet .
De waterpeil indicatie moet tussen de min en max staan in de pijp dit regel je met de witte draaiknop .
Of staat hij in te diep water ?

Tika

ZeewaterForum lid
Daar kan het dan niet in zitten tussen 15 en 25 is prima .
Onze staat in 23 cm diep water .

OP
Weskeuh88

Weskeuh88

ZeewaterForum lid
Heb gemerkte dat de afschuimer te diep staat morgen iets onder zetten maar ben nog aan denken wat 😅

Bollsie

ZeewaterForum lid
Je zou een stekkenrooster kunnen gebruiken. Of iets fabriceren van plexiglas.
Typ hier op de site maar is wat in de zoekbalk. “Afschuimer verhogen”, iets ik die trant. Er zal vast een oplossing ergens in een dagboek staan.

Wat zou ik eronder kunnen zetten dat geen kwaad kan ?
Quick & dirty: een levenmiddelen bakje (tupperware etc). Uiteraard zorgen dat die goed schoon is!

Mbv een stekkenrooster een plateau knutselen is natuurlijk stabieler / beter (mbv tiewraps aan elkaar maken).

OP
Weskeuh88

Weskeuh88

ZeewaterForum lid
Iemand nog suggesties voor iets tegen de muur wat mijn coral care lamp omhoog kan houden 😂 ben ook nog over aan denken

Bovenaan