Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Decora

Jan Harbers

administrator
Gisteren is 1 van mijn twee decora's naar de vissen hemel gegaan, ik heb deze ongeveer anderhalf jaar gehad.
Hij vermagerde de laatste tijd snel en zwom op een gegeven moment in een bocht van bijna 90 graden.....

Persoonlijk denk ik dat een aquariumtijd van 1 tot 2 jaar normaal is.....of zit ik er naast?

Jorick

Zeewaterforum lid
Dat zou goed kunnen. Die verhalen heb ik wel eerder gehoord.

Ik heb mijn koppeltje nu krap een half jaar en moet zeggen dat het over het algemeen zeer gemakkelijke vissen zijn. Bij het inzetten namen ze gelijk al het aangeboden voer tot zich. In tegenstelling tot wat je vaak hoort heb ik ze er ook nog niet op kunnen betrappen te springen. Verder zie je ze vaak lekker door de bak crossen en zijn ze totaal niet schuw.

Taurus

I have a dream...
mijn exemplaar was ook totaal niet lastig qua eten of wat dan ook. Andere visjes liet hij met rust en zij hem. Van de een op de andere dag is hij echter verdwenen na ongeveer een half jaar dus wat er nu is gebeurd...geen idee! Heb een gesloten bak dus bij een springactie had ik hem toch moeten vinden lijkt me...wel een schitterend visje waarmee ik het wellicht over een tijdje nog een keer probeer!

Taurus

I have a dream...
even nog een ervaring van een decora...mijn huidige decora is een echte bully. In zoverre, hij is de grootste in de bak bij mij en dat heeft tot gevolg dat hij de kleintjes irriteert en domineert. Hij jaagt ze niet op en vecht niet, hij eist gewoon continue zn plek op en ziet de hele bak als zijn plek haha dus dat is wat irritant soms ;)

Bovenaan