Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dastaco probleem

Nightwish

25 Years and still going
Hierbij een vraag aan alle Dastaco gebruikers hier op het forum, misschien kan 1 van jullie mij helpen.
Het volgende: heb vandaag de rotor vernieuwd van de interne circulatiepomp Eheim 1046, niks lastigs en simpel karweitje.

Ware het niet dat nu de dastaco niet meer werkt, na verschillende keren te hebben ontlucht, draait ie even en dan hoor ik het pompje weer lichtjes ratelen en komt er geen water meer in de CO2 buis, welke normaal blijft doorstromen om met CO2 te worden vermengd.

Na het ontluchten blijft er even water stromen in de CO2 buis waarna het langzaam minder word en stopt en ook niet meer terugkomt, alleen als de doseerpomp inschakeld zie ik dit water weer door de buis gaan maar de interne circulatie is dus het probleem.

iemand die dit ook heeft gehad en weet wat de oplossing is hoor ik het graag......gr. Marcel

Dennis Gubbels

ZeewaterForum gebruiker
Ik heb dit ook gehad meermaals

Heb de vernauwing tussen pers pomp en co2 cylinder opgeboord . En sinds dien verholpen

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

OP
OP
Nightwish

Nightwish

25 Years and still going
Dennis , je hebt me dit wel verteld, je hebt dezelfde reactor, zou de opening te klein worden door aangroei o.i.d.
Deed het voorheen gewoon, zou toch niet mogen, kijk het nog aan vandaag en anders morgen uit elkaar.

Dennis Gubbels

ZeewaterForum gebruiker
Zou idd kunnen het is echt gaatje van niks origineel

En heb nu geen bubbels in reactor zelf dus dan heb je ook niet te veel stroming

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

OP
OP
Nightwish

Nightwish

25 Years and still going
toch uit elkaar en er zit een restrictie in de pers van de pomp welke eruit kan, dit gedaan maar resultaat meer water door de CO2 buis maar ook dit stopt weer...:confused:

frank2902

Senior Forumlid
Klinkt als dat je de Co2 opnieuw moet afstellen, de vlotter niet na behoren meer functioneerd (contact verbreekt), de jackplug van vlotter naar controller roest heeft en geen goed contact meer maakr (afknippen en simpel met kroonsteentje vervangen)

Zult het daar ergens moeten zoeken denk ik...

Groet frank

OP
OP
Nightwish

Nightwish

25 Years and still going
Gisteravond toch weer uit elkaar gehaald, restrictie terug erin, aangezet en niet meer naar gekeken.
Vanmorgen, wat denk je loopt ie weer als vanouds, water stroomt constant door de CO2 buis....:confused:

Dus als je het niet meer weet, niets doen, komt vanzelf goed.
Ik denk dat de nieuwe rotor even heeft moeten inlopen, anders kan ik het ook niet verklaren, maar ja , hij doet het weer.:)

frank2902

Senior Forumlid
Gisteravond toch weer uit elkaar gehaald, restrictie terug erin, aangezet en niet meer naar gekeken.
Vanmorgen, wat denk je loopt ie weer als vanouds, water stroomt constant door de CO2 buis....:confused:

Dus als je het niet meer weet, niets doen, komt vanzelf goed.
Ik denk dat de nieuwe rotor even heeft moeten inlopen, anders kan ik het ook niet verklaren, maar ja , hij doet het weer.:)
Volgens mij... kan het mis hebben... lastig om uit te leggen....als je de restrictie eruit haalt trekt de pomp harder en daar heb je de co2 niet op ingesteld.

Goed om te horen dat het is opgelost.

Groet frank

h2otje

Senior Forumlid
Het lijkt mij dat het aan de eheim pomp heeft gelegen. Als het weer voorkomt zou ik het hele pompje vervangen.

Zoals John al zegt als de pomp harder circuleert duw je de Co2 dieper in de kamer met als gevolg dat je belletjes de mediabuis intrekt.

OP
OP
Nightwish

Nightwish

25 Years and still going
Volgens mij... kan het mis hebben... lastig om uit te leggen....als je de restrictie eruit haalt trekt de pomp harder en daar heb je de co2 niet op ingesteld.

Goed om te horen dat het is opgelost.

Groet frank
Ja Frank , dat klopt, zonder restrictie had ik wel de CO2 opnieuw ingesteld.

Het lijkt mij dat het aan de eheim pomp heeft gelegen. Als het weer voorkomt zou ik het hele pompje vervangen.

Zoals John al zegt als de pomp harder circuleert duw je de Co2 dieper in de kamer met als gevolg dat je belletjes de mediabuis intrekt.
Idd, uitkijken naar een nieuw pompje is geen luxe.

OP
OP
Nightwish

Nightwish

25 Years and still going
Een ander `klein´probleempje is dat de uitvoer naar de sump door een muur gaat naar de sump op de grond, door het hoogte verschil ( reactor is meer dan 1 meter hoog), krijg je bij aanzetten van de doseerpomp een hevelwerking vanuit de tweede buis i.p.v. druppelen dus een straal in eens.

Volgen de beschrijving van AMS zou je de uitstroom in een losse verikale pijp kunnen laten uitkomen maar dat gaat hier niet op omdat de reactor in een andere ruimte staat.

Iemand een oplossing???

gr. Marcel

OP
OP
Nightwish

Nightwish

25 Years and still going
Dat dacht ik in eerste instantie ook of met een slang maar gaat dit niet op den duur aankalken omdat ik ook horizontaal moet gaan, met het kalkwater? of valt het wel mee, dan zou het kunnen.

frank2902

Senior Forumlid
Je had je sump in de kelder/kruipruimte toch?

- Uitstroomslang niet in water plaatsen maar in vrije lucht
- Uitstroomslang een goed stuk recht omhoog zetten (2de buis) en dan in korte boog weer strak omlaag zodat heveling stopt.
- Reactor bij de sump plaatsen.
- De uitstroomslang direct naar de bak toebrengen ipv naar sump.

Groet frank

Laatst bewerkt:

Bovenaan