Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Dagboek langoustine

Leiding werk af en de lampen erboven klein weekje schoon draaien en dan volgende week dinsdag het rif opbouwen :)
 

Bijlagen

  • IMG-20190702-WA0003.jpeg
    IMG-20190702-WA0003.jpeg
    78,5 KB · Weergaven: 63
Der zit int kleine bakkie nu een sla slak als die het niet voor elkaar krijgt ga ik de stenen uit laten drogen kheb er toch genoeg voor mn rif
 
Na wat tegenslagen met het Leiding werk is het nu eindelijk lek dicht als ik dinsdag thuis ben kan ik eindelijk proefdraaien en de eventuele rotzooi eruit te filteren mn steen ligt nu in te draaien bij de lfs dus khoop volgende week woensdag of donderdag het rif op te bouwen en draaien :)
 
Dat gaat vast en zeker heel mooi worden..en dan lekker lang indraaien, wat is het plan?

(y)(y)(y)
 
Stenen liggen al voor de 3e week in te draaien bij de lfs dinsdag weer naar zee als ik dan de week erop terugkom mn dokter en egel over zetten en wat slakken en andere opruimers en dan zo verder kalm en gestaag
 
Advies is nog weekje wachten met de stenen dus die komen er dan volgende week dinsdag pas in nou ja das beter dan hebben ze een week of 5 ingedraait voor ze bij mij zijn dan nog een 2 weken laten draaien en dan hopelijk op koralen en vissen jacht :)
 
Ik weet het om de waardes stabiel te krijgen zal ook wel een weekje duren en aangezien ik om de week vaar is dat al 2 weken voor dat ik er weer wat in kan doen :))
 
Zo stenen zitten erin nu eindelijk achterover leunen en genieten paar weekjes dan wat meer kleur en leven toevoegen.
 

Bijlagen

  • 20190810_191338.jpg
    20190810_191338.jpg
    75 KB · Weergaven: 59
Gister de bruine fase gehad lijkt nu alweer weg te zijn nitraat is gezakt van 10 naar 5 nitriet van 25 naar 15 in 2 dagen over 1,5 week hoop ik koraal toe te voegen en de ati te doseren
 
Gaat de goede kant op dus.
Zou alleen eerst wachten tot alles stabiel is, voordat je koraal gaat toevoegen. Leg er geen tijdsdruk op voor jezelf.
 
Nee doe ik ook niet maar ik wil de nano leeg dus alles overgezet hebben kan ik em verkopen en heb ik weer iets om koralen te kopen :)
 
De eerste vissen en koralen zitten erin nou eerst maar ders maandje zo draaien en kijken of de groei erin komt o ja komt nog wel een tepelanemoon in
 

Bijlagen

  • 20190816_204924.jpg
    20190816_204924.jpg
    92 KB · Weergaven: 51
Bovenaan