Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Coralcare omhulsel

ben swaager

Über prutser
Veel mensen zijn weg van de prestaties van de coralcare lampen, echter over het design is men minder tevreden.
Een mooi omhulsel zou wel heel gaaf zijn en de lampen een stuk aantrekkelijker maken voor vele mensen.
 
Goed punt Ben.
Ik was zelf al bezig met iets om het strooilicht wat af te vangen. Ik vind het design van de lampen juist wel mooi, maar bij mij hangen ze wat hoger boven een open bak en nu zit je vaak in een zithoek die lager is dan je bak... En dan kijk je in de lampen... die zijn best fel.

Ik zou dus meer op hebben met een soort instelbare deflectoren. Iets wat oude filmlampen van vroeger ook hadden.
 
Geen probleem mee. Gewoon industriele design.

Kijk even in mijn dagboek op een vd laatste pagina's. Ik heb de armatuur in een raamwerk van T-profielen liggen. Inkijk en strooilicht is beduidend minder.

Groet frank
 
Bedenk wel dat het omhulsel van de Coral care ook als koellichaam voor de leds dient. Aanpassen van het omhulsel brengt dus risico's met zich mee (levensduur van het armatuur)
Niet als men de kap of omhulsel met ruimte er tussen laat en bv een logo uitgesneden voor wat ventilatie. Evt ruimte om 1 of meerdere fans te plaatsen. Alles is mogelijk natuurlijk
 
Niet als men de kap of omhulsel met ruimte er tussen laat en bv een logo uitgesneden voor wat ventilatie. Evt ruimte om 1 of meerdere fans te plaatsen. Alles is mogelijk natuurlijk

En dat is nou juist één van de sterke punten van de PCC: géén ventilatoren.
 
Bedankt voor het idee en uiteraard voor alle feedback welke is gegeven. Ik kan hier zeker naar kijken. Gezien de "koel elementen" bij de CC volgens mij aan de bovekant zitten kan ik enkel een ombouw maken waarbij de bovenkant open blijft en dus de koel elementen en de ophanging zonder problemen gebruikt kunnen worden. We kom hier zeker op terug met een design.
 
Waarschijnlijk, aangezien het getik veroorzaakt wordt door uitzetten en krimpen van het aluminium tijdens verwarmen en afkoelen ervan.


I
 
En dat is nou juist één van de sterke punten van de PCC: géén ventilatoren.
zelf zou ik het niet erg vinden om 1 of 2 gleuven in het design te hebben voor een eigen keuze aan pc ventilatoren welke ik kan sturen via een computertje.
de gleuven kunnen natuurlijk ook leeg gelatenb worden zodat de mensen die het niet willen het mooi open kunnen laten.
vrije keuze in het ontwerp dus
 
Maar zou misschien het “getik “minder worden als je er wel een fan op zou plaatsen?
Het getik verdwijnt na verloop van tijd vanzelf. De 2018 versie lijkt hier overigens duidelijk minder last van te hebben dan de versie uit 2016.
 
Klopt de eerste paar dagen hoorde ik het ook nu niks meer (gelukkig want de vrouw vond het eigenlijk al niet goed dat ze aan het plafond hangen)
 
De hoeveelheid getik is ook sterk afhankelijk van de totale belasting van de unit en de snelheid waarmee de lichtsterkte (= stroomverbruik = warmteontwikkeling) wordt opgebouwd en afgebouwd.
Snel op en afbouwen is meer getik, dan rustig op en afbouwen.
 
Bedankt voor het idee en uiteraard voor alle feedback welke is gegeven. Ik kan hier zeker naar kijken. Gezien de "koel elementen" bij de CC volgens mij aan de bovekant zitten kan ik enkel een ombouw maken waarbij de bovenkant open blijft en dus de koel elementen en de ophanging zonder problemen gebruikt kunnen worden. We kom hier zeker op terug met een design.
Is hier al een design voor bekend...?
 
Bovenaan