Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

co 2 regelen via iks

mausie

ZeewaterForum gebruiker
Hallo,

Een vraagje,
Ik wil mijn calciumreactor sturen via mijn iks, dus de ph sensor aangesloten op het uitgaande water.
En de iks in gesteld naar de waarden zoals ik heb gelezen 6,2 ph bij hogere waarde voegt hij co2 toe naar de 6,2 dan schakeld hij het magneetventiel netjes weer uit, alleen als hij hem weer in moet schakelen zie je het contact aan schakelen maar het magneetventiel gaat niet open.
Als ik dan de stekker uit het contact haal en hem er weer in doe in het zelfde contact schakeld hij wel netjes aan.

Ik snap het nu even niet meer :p ligt het aan het contact of het ventiel ?

Mvg Maurice

aquariumlappie

doorgewinterde bakkoloog
Hallo,

Een vraagje,
Ik wil mijn calciumreactor sturen via mijn iks, dus de ph sensor aangesloten op het uitgaande water.
En de iks in gesteld naar de waarden zoals ik heb gelezen 6,2 ph bij hogere waarde voegt hij co2 toe naar de 6,2 dan schakeld hij het magneetventiel netjes weer uit, alleen als hij hem weer in moet schakelen zie je het contact aan schakelen maar het magneetventiel gaat niet open.
Als ik dan de stekker uit het contact haal en hem er weer in doe in het zelfde contact schakeld hij wel netjes aan.

Ik snap het nu even niet meer :p ligt het aan het contact of het ventiel ?

Mvg Maurice
ff een testje doen met een gloeilamp of iets dergenlijks

OP
mausie

mausie

ZeewaterForum gebruiker
Dank u,

ff getest en de lamp gaat aan als hij in schakeld,
blijf het vreemd vinden, dat hij niet schakeld wanneer het moet en het wel doet als ik de stekker er uit en er weer in doe, in het contact dat schakeld.

Nog ideeën iemand ?

aquariumlappie

doorgewinterde bakkoloog
Dank u,

ff getest en de lamp gaat aan als hij in schakeld,
blijf het vreemd vinden, dat hij niet schakeld wanneer het moet en het wel doet als ik de stekker er uit en er weer in doe, in het contact dat schakeld.

Nog ideeën iemand ?
dan lijkt het erop dat de ventiel niet aangetrokken word af en toe

Bovenaan