Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

ciliaris

Stevesea

ZeewaterForum gebruiker
iemand ervaring met deze keizer .
heb er een aangekocht toen hij 4cm was en is er ondertussen 10 geworden maar is nog steeds
reafsafe .

Ondertussen prachtexemplaar geworden en nog steeds reefsave .

Bijlagen

• IMG_4320.jpg
    IMG_4320.jpg
    51,1 KB · Weergaven: 42
Wat voor koralen heb je staan en laat ie dus met rust? Misschien staat er niks lekkers bij?

verschillende acro's , hamertjes , montipora tak en plaat , verscillende soorten oren , xenia , poccilopora , paar ledertjes , hersenkoraal ,pavona,
sterpoliepen , hij heeft dus maar uit te kiezen .
De Xenia pitst hij soms een kopje af maar deze groeit als kool dus moest je het niet zien zou je het niet weten .

Mvg. Steve

Ik heb err ook eentje, nu ongeveer 15 cm

Schitterend beestje en blijft bij mij redelijk van koralen af, behalve poliepen

Ik had een bicolor, maar die pikte regelmatig aan de poliepen van mn paarse stylo. Mn monti digitata en mn pocci liet ie met rust.

Ik had een bicolor, maar die pikte regelmatig aan de poliepen van mn paarse stylo. Mn monti digitata en mn pocci liet ie met rust.

Een Centr Bicolor is tog geen keizer, maar een dwergkeizer!!!!

Vrijwel elke échte Keizer die van kleins af aan op aangeboden voer opgroeit, is in min of meerdere mate reefsafe. Maar met elke soort komt een moment dat dit omslaat. Per exemplaar is dit anders, de ene pakt oren, de andere juist leders maar naar mijn ervaring op termijn eigenlijk állemaal wel de vlezige steenkoralen.

Het exemplaar op de foto is al heel mooi maar eigenlijk nog steeds een soort van jeugdkleed want deze wordt zo'n 60 cm groot
Deze soort ken ik als redelijk reefsafe met uitzondering van leders maar wat deze op latere leeftijd gaan doen, blijft koffiedilk kijken. Stevig in het voer houden en genoeg ruimte bieden, helpt zeker mee om je keizer zolang mogelijk bij lagere dieren te kunnen houden.

Jan

Back
Bovenaan