Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Centropyge Tibicen.

LSDragon

Senior Forumlid
Weer zo'n zachtardige ronde vis uit de Dwergkeizers vis.
Ook deze vis heb ik na jaren houden niet kunnen betrappen op het knabbelen aan koralen.
Deze is net zo makkelijk als de Bispinosa en is snel gewend aan aq. omstandigheden.

Tip: zet nooit Dwergkeizers bij elkaar die qua kleur op elkaar "lijken" omdat dit vechten word.
houd bijvoorbeeld nooit een Tibicen in combinatie met een Nox (er is wel een slagingsmogelijkeid als je ze samen inbrengt).

CSC_8917..JPG

CSC_8922..jpg

Laatst bewerkt:

laagkh1

ZeewaterForum lid
Vorig jaar twee C. Tibicen aangeschaft, een grote en een kleine. Gedurende de eerste paar weken vochten ze met de twee C. potteri. Na een week drie werd dat een gewapende vrede. De beide C. Tibicen aten daarna dagelijks van mijn lederkoralen en steenkoralen waardoor de poliepen niet meer uitkwamen. Ik heb ze eruit gevangen met een val met een schuifluikje van plexiglas en gratis teruggegeven aan mijn handelaar. Het is een prachtige dwrkeizer maar ik zal ze niet meer aanschaffen.

Jurgen van Bergen en Henegouwen.

Jan de Groot

Senior Forumlid
Mijn ervaring met deze mooie dwergkeizer; lang nergens aan gezeten maar op een gegeven moment werd de grote tak Druifjeskoraal echt letterlijk afgegrazen. Dit werd me te gortig dus zwemt deze vis nu in een "leder&orenbak" en dat gaat weer prima.

Jan

Bovenaan