Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Centropyge multicolor

Jackl

Senior Forumlid
Omdat ik al jaren verliefd ben op deze dwergkeizer wil ik mijn ervaring op dit forum delen.

In begin jaren 90 zag ik al deze dieren zwemmen in een showaquarium van Arie de Jong in het oude pand aan de Kweldijk. Toen al ruim Fl.450,00.
Toen ik min 5e zeewateraquarium ging opzetten in 2003 wist ik dat het er toen van moest komen...ik moest een multicolor hebben.
Ik heb nu voor de 2e keer deze vis in mijn aquarium zwemmen. Eerste keer in 2004 en heb hem ruim 4 jaar gehad. Nu voor de tweede keer wederom een exemplaar in mijn aquarium geplaatst met LPS en SPS. Ik heb al die keren geen nare ervaringen kunnen ontdekken met het nippen aan koralen. Ook de doopvonten laat hij gerust. Koralen staan altijd goed open dus mag ik er vanuit gaan dat er niet gesnoept word.
Laat bij mij altijd de andere medebewoners met rust (Ch.tominiensis, N. helfrichi, St. nematodes, Pt.kauderni, Tr. rubromaculata, M. negrosensis, G. okinawae, D. melanopleura)
In mijn ogen een goedhoudbare dwergkeizer echter wel wat hogere aanschafprijs (€ 175,00-€ 200,00 ) maar zeker de moeite waard qua kleur.

IMAG0513.jpg IMAG0509.jpg

OP
OP
Jackl

Jackl

Senior Forumlid
In bovenstaande topic heb ik omschreven dat de C. multicolor al mijn vissen met rust zou laten.....helaas heb ik de multicolor verwijdert omdat hij mijn koppel N.helfrichi flink opjoeg!

Bovenaan