Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Centropyge Loricula

LSDragon

Veteran
Tjaaaa, zelf vind ik deze geen mooie vis, maar wat ik wel kan vertellen is dat deze goed houdbaar is, makkelijk en (te)snel gewend aan aquariumomstandigheden (eet alles wat je 'm voert).

Deze kan soms dominant en agressieve zijn, het maakt niet uit of 't ie als eerste of als laatste in de aquarium geplaatst wordt, hij valt soortgenoten aan die even groot/ kleiner zijn dan him self.

Indien deze als koppel gehouden worden is de kans wat kleiner dat ze andere soortgenoten lastig vallen.



CSC_0942.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn exemplaartje 'vocht' zich binnen een dag in bij de bestaande aquariumbewoners, waaronder een C. ferrugata die een stuk groter is.

Binnen een paar weken waren twee Pocillopora-stekjes ontdaan van hun poliepen. De overige koralen laat hij (tot nu toe) met rust.

Overigens vind ik dit wel erg mooie visjes :cool:
 
Bij mij zit hij ook aan de Poccilopora, de overige dieren laat hij met rust.

Vind dit ook één van de mooiste Keizers.
 
Naar mijn ervaringen een prima te houden d.w.k!thumbs up
Heb zelf een koppel zitten samen met een argi en een bispinosa.

pikorde:
bispinosa
argi
loricula

Laten de andere vis goed met rust en zwemmen actief tussen de rotsen de bak door:biggrin:
Vind ze persoonlijk het leukst koppel ;) Voor al leuk om te zien alsze elkaar het hof maken!

Vind het zelf de mooiste d.w.k
Wel goed overlaten wennen aan je bak.
Mits je meerdere soorten samen te houden kan je ze het best tegelijkertijd in de bak doen!
Laten de andere vissen verder met rust
 
Bovenaan