Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Centropyge Flavissima wel of niet?

Bastistuta

ZeewaterForum lid
Hoi,wil over enkelen weken een nieuwe vis aanschaffen voor in mijn lido 120.
Heb nu 2 nemo`s en 2 Chrysiptera Hemicyanea.
Gelukkig gaat het goed samen met dit bestand ondanks dat je veel problemen kunt hebben met de juffers.
Lees niet veel goed over deze juffers maar ze laten de nemo`s met rust hopelijk dat dit zo blijft in de toekomst.
De juffer`s zitten sins kort in het aquarium en zijn nog zeer klein van formaat.
Nu ben ik opzoek naar een nieuwe vis die voornamelijk de kleur geel bevat en ben dus uitgekomen op de Centropyge Flavissima.
Graag hoor ik wat jullie advies is wat betreft deze dwergkeizer.Weet dat ze ook best agressief kunnen zijn en aan het koraal kunnen zitten.
Maar is dit ook echt zo of valt het wel mee?
Kan deze vis in een 120 liter aquarium of is dit echt te klein of hebben jullie een betere vis die jullie kunnen aanbevelen.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen,
Al vast bedankt
Bas
20180823_113419.jpg
 
De flavissima is een van de groter wordende dwergkeizers en behoeft dus veel ruimte en net als iedere dwergkeizer een goed ingedraaid rif waar hij/zij hele dag tussen kan scharrelen naar iets eetbaars.

Voor een bak van 120 liter is een flavissima dus ongeschikt. Een kleiner blijvende soort zou eventueel kunnen in een bak van 120L. De heraldi is bijvoorbeeld ook knalgeel en wordt dacht ik een cm of 8. Andere opties: acanthops, argi, flavicauda, fisheri

Vraag blijft of dit goed gaat met je huidige vissen bestand. Al jouw vissen zijn uiterst terretoriaal. Een dwergkeizer is dat ook. Dus dit wordt sowieso oorlog! Vraag is alleen hoe erg. Wel weet ik dat ik het de vissen niet aan zou doen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het advies Rene,

Gaat dus geen keizerbaars worden.
Wil het de vissen niet aandoen en bespaard mij zelf ook een hoop zorgen.
Heeft er iemand toevallig een tip welke vis er goed bij mijn bestand zou kunnen zonder dat er grote kans is op problemen.
Sta overal voor open!
Zit overigens al wel een zandbodem in.Boven staande foto is van een week of 2 geleden.
Heb ook een beetje spijt van de juffer`s nu ik steeds meer over ze lees,je kent het wel beginnersfout.(winkel advies goede beginners vis:ROFLMAO:)
Toch wil ik ze een kans geven omdat ik ze nu eenmaal heb aangeschaft.

Bas
 
Heb mijn eigen wat verdiept in de vissen en denk dat het de citroenlipvis gaat worden.
Hoop alleen dat mijn juffers hem gaan accepteren.
Als ik er 1 aanschaf ga ik zo wie zo zorgen dat ik een exemplaar koop die groter is als mijn juffer in de hoop dat mijn juffer zich rustig houden.
Heb deze week nog wat koraadzand toegevoegd zodat de lipvis een goede bodem heeft om in te slapen.
Nogmaals bedankt voor de tip's??
 
Deze keizer is ook een van de moeilijks houdbaar. Hij is gek op poliepen. Helaas mij nog niet gelukt deze te houden
 
Wordt inderdaad 14CM max dus moet jullie helemaal gelijk geven in dat hij te groot wordt voor mijn bak.
Zal maar eens op zoek gaan naar een kleiner blijvende lipvis
 
Bovenaan