Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Centropyge Bispinosa

Ben ik het niet helemaal mee eens keizervisje, als je vissen niet voldoende zwemruimte hebben dan groeien ze ook minder hard. Ze worden nooit zo oud als in de natuur puur omdat ze een andere lichamelijke conditie hebben.

Zelf vind ik die speciale dokters allemaal ook helemaal geweldig, maar als je in egypte gaat kijken hoe groot een Naso kan worden. vraag ik het me soms af in onze bakken.
 
Ik denk dat dat ze bij ons zelfs ouder worden, want bij ons worden ze niet opgevreten door andere dieren.
Mits ze op de juiste manier gehouden worden natuurlijk.
Er zijn proeven gedaan met koi in hele kleine bakken,die continu van vers water werden voor zien.
Deze dieren kregen net zoveel te eten als vissen in een hele grote hoeveelheid water en groeiden net zo hard.
Ik denk dat we vaak onderschatten hoeveel onze dieren nodig hebben. En dan bedoel ik niet een of twee keer per dag een hoop voer, want dat scheiden ze net zo snel onverteerd weer uit, maar kleine beetjes verdeeld over de hele dag.
 
Ik heb deze dwergkeizer samen met een grote deresa doopvont, geen problemen, heel braaf en zelfs eerder schuchter
 
Ik betrap die van mij erop dat hij pikt aan sps. Zou hij nou echt de poliepen pakken of zit er alg op en eet hij deze eraf? Iemand hier ook ervaring mee?

Grtz,

Nadine
 
Ik betrap die van mij erop dat hij pikt aan sps. Zou hij nou echt de poliepen pakken of zit er alg op en eet hij deze eraf? Iemand hier ook ervaring mee?

Grtz,

Nadine

De onze pikt ook maar blijkbaar zijn het toch beestjes of algen, ik heb een bicolor slijmvis gehad die pikte en dat gaf echt wel schade (zoveel dat je er nerveus van wordt en het diertje gaat uitvangen)
 
Wat is de minimale grote wat deze vis moet hebben?
Ik heb hem in een vierkante 60/60 (200l) zitten. Ik merk wel dat ik dit net wat te klein vind. Ik zou zeggen alles vanaf boven de 200 liter met voldoende zwemruimte en verstop plekken. (dus voorkeur naar een langwerpige bak) Ik merk dat ie regelmatig tussen de stenen schuilt en echt zijn territorium heeft.

Verder super visje. Ik heb een nakweek. Prachtig van kleur, eet goed. Duurde iets langer met het droogvoer maar ging uiteindelijk meer dan prima. Is niet dominant tegen over andere vissen, maar laat wel weten dat ie er is.
 
Bovenaan