Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Centropyge Bispinosa

LSDragon

Senior Forumlid
Vanuit eigen ervaring kan ik zeggen: Een van de sterkste en makkelijkste D.K.'s. Een makkelijke eter en minder gevoelig voor parasieten.
M.a.w., een prachtige- en makkelijk houdbaar vis.

DSC_2109..jpg

Laatst bewerkt:
OP
OP
LSDragon

LSDragon

Senior Forumlid
en minder gevoelig voor parasieten.:
Heb een aantal van deze exemplaren (gehad) rond zwemmen.
Heb 2 keer met stip te maken gehad waardoor de rest van de vissen allen onder zaten behalve deze.​

M.a.w., een prachtige:
Kijk er maar naar, is dat mooi of niet (smaken verschillen, I know maar toch).​

Makkelijk houdbaar vis:
Na mn eerste ellendige ervaring (zomaar (bijna) alles dood), de enige in zn soort die het heeft overleefd.
Eet alles wat je ‘m geeft, heb ze nooit agressieve gedragingen zien vertonen en ook niet aan koralen zien pikken.​

What more do you want!;)

Juggernaut

Senior Forumlid
Daar sluit ik mij volledig bij aan!
PAs een witstip uitbraak gehad en deze keizer was er binnen 2 dagen al vanaf:biggrin:

Erg leuk en actief visje die zich vooral tussen de rotsen bevindt!

Heb hem samen zitten met een argi en een koppel loricula's (2m bak)

pikorde:

bispinosa
argi
loricula

Onder de dwerg keizers is hij duidelijk de baas!
Als er een andere d.w.k langs zwemt doet hij ze even imponeren en thats it:biggrin:
Gaat perfect samen!

Naar mijn ervaring een super sterk visje en prachtig om te zien vooral onder blauw verlichting:cool:

kellyd

Senior Forumlid
Heb ook zo`n schoonheid rond zwemmen en ervaar het ook als een makkelijke vis.
Hij is totaal niet agressief tegen mede bewoners, eet goed met de pot mee en zwemt de hele dag lekker door het rif zonder aan koraal te snoepen

Bumperklever

ZeewaterForum gebruiker
In ieder onderwerp bevindt zich wel iemand met een tegengeluid, zo ook in deze ;)

Mijn Bispinosa is 1,5 week geleden zomaar ineens overleden zonder dat ik echt de indruk had dat er wat aan de hand was. Op zaterdagavond nog alles in orde en kwam op zondagochtend half dood tussen de stenen uit drijven. Heeft nog 1,5 uur heftig ademend voor zijn leven gevochten en de strijd helaas verloren. Meer info en foto's zijn te vinden in mijn dagboek. De vis zat pas een krap maandje in de bak dus misschien is het gewoon domme pech geweest bij aankoop.

Verder sluit ik me overigens aan bij de overige bezoekers hier, werkelijk een schitterende vis. Ik ga in de toekomst echt nog wel een 2e poging wagen om deze te houden.

Jan de Groot

Senior Forumlid
Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met deze vis, alleen de poging om er een paartje van te maken behoorde niet tot de successen; Zo rustig als normaal zo fél werd de nieuwe nagejaagd.

Het is 30 jaar geleden één van mijn eerste normalere vissen buiten de oen zeer gangbare Panterbaars en allerlei trekkersvissen geweest en onder die bepaals niet geweldige omstandigheden was dit ook een blijvertje. Wel werden ze toen vaak blauw als ze ouder werden en dat zie ik nu eigenlijk nooit meer.

Petra_Held

ZeewaterForum gebruiker
Ik heb deze beauty ook rondzwemmen, al bijna vanaf het begin dat er vissen in mn aquarium gingen.
Prachtig visje, vecht nooit en blijft netjes van mn koralen af.
Ik vind het ook prachtig om te zien hoe hij mooi tussen de stenen zwemt, lekker relaxed op zn gemakkie ;-)
Ook eet hij alles wat ik aanbied, is niet kieskeurig.
Kortom, ik vind het ook een hele mooie en goed houdbare vis.
Ik had er graag nog een ander soort dwergkeizer bijgezet, maar durf het eigenlijk niet aan, ivm het vechtgedrag wat dwergkeizers onderling hebben.
Dus ik laat hem maar lekker alleen in zn soort zwemmen ;-)

Groetjes Petra

dekopstuk

Jack Ravensbergen
Ik heb deze beauty ook rondzwemmen, al bijna vanaf het begin dat er vissen in mn aquarium gingen.
Prachtig visje, vecht nooit en blijft netjes van mn koralen af.
Ik vind het ook prachtig om te zien hoe hij mooi tussen de stenen zwemt, lekker relaxed op zn gemakkie ;-)
Ook eet hij alles wat ik aanbied, is niet kieskeurig.
Kortom, ik vind het ook een hele mooie en goed houdbare vis.
Ik had er graag nog een ander soort dwergkeizer bijgezet, maar durf het eigenlijk niet aan, ivm het vechtgedrag wat dwergkeizers onderling hebben.
Dus ik laat hem maar lekker alleen in zn soort zwemmen ;-)

Groetjes Petra
Je kunt er wel een andere keizer bijplaatsen zolang die maar andere kleuren heeft .

ed bolder

Senior Forumlid
das wel een heeeeeeel oude topic waarop gereageerd wordt
volgens mij is Ls Dragon er allang mee gestopt
ik heb een paar koralen van hem gekocht , en toen was zijn bak op 3 vissen na leeg
zijn aquarium was ook al verkocht

Jan de Groot

Senior Forumlid
Ja, het is een oud topic maar het gaat volgens mij hier om gerichte ervaringen met bepaalde vissen en niet om de "starter", lijkt me. Een soort van naslag op praktijkbasis dus.

reneaukema

Senior Forumlid
Ik wil graag even inhaken op dit topic:)

Ik zou graag als eerste bewoner deze dwergkeizer aanschaffen in mijn 120l juwel lido om korte metten te maken met de enorme hoeveelheid alg en omdat ik het een prachtige vis vind. Daarna zou ik graag 2 clownsvissen(nemos) aanschaffen.

Krijg ik met deze volgorde problemen met agressie tegenover de clowns?

DJelmer90

Senior Forumlid
Ik wil graag even inhaken op dit topic:)

Ik zou graag als eerste bewoner deze dwergkeizer aanschaffen in mijn 120l juwel lido om korte metten te maken met de enorme hoeveelheid alg en omdat ik het een prachtige vis vind. Daarna zou ik graag 2 clownsvissen(nemos) aanschaffen.

Krijg ik met deze volgorde problemen met agressie tegenover de clowns?
even verdiepen in de vis zou ik zeggen voor je hem wil gaan plaatsen. deze vis wordt namelijk 13cm groot als hij volwassen is. en heeft dus voldoende schuilplaatsen en water nodig.

in de database staat een minimum van 500L. zou me dus even bedenken voor je hem in een 120L bakje laat rond zwemmen.

reneaukema

Senior Forumlid
Nu zie ik hier in de database inderdaad 500L staan.

Wel apart dat overal iets anders genoemd word. Ik had me namelijk wel verdiept in de vis. Gisteravond flink zitte googlen.

Bronnen zoals deze http://www.hobbykwekers.nl/vissenda...tropyge-bispinosus-gestreepte-dwergkeizersvis

en ook andere sites waar een andere minimale grootte word aangeduid. Ik heb ook een boek thuis waar instaat dat het kan.

Wat is nu waarheid? Want ik zie soms door de bomen het bos niet meer. Iemand die hier meer duidelijkheid over kan verschaffen?

even verdiepen in de vis zou ik zeggen voor je hem wil gaan plaatsen. deze vis wordt namelijk 13cm groot als hij volwassen is. en heeft dus voldoende schuilplaatsen en water nodig.

in de database staat een minimum van 500L. zou me dus even bedenken voor je hem in een 120L bakje laat rond zwemmen.

winston

Senior Forumlid

Vis wordt ongeveer 10 cm en heb hem gehad in een rsm 130 en rsm 250 waar deze nauwelijks groeide dus als je hem klein kan kopen zie ik het probleem niet.
Ik heb meer problemen met mensen die picasso's kopen in te kleine bakken.

keizersvis

ZeewaterForum gebruiker
Als een vis niet of nauwelijks groeit, dan ligt dat niet aan een kleine bak.
Alleen belasting van het water met groeiremmende stoffen zoals fenolen en/of een ontoereikende voeding veroorzaken dit.

Bovenaan