Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caulastrea

Joostnano

ZeewaterForum lid
vraagje
Ik hoop dat je me kunt helpen
Ik heb een fel groene caulastrea staan
Maar hij doet het echt voor geen meter
Ik weet dat hij helemaal open moet staan maar bij mij staat hij helemaal ingetrokken
Mijn water waardres zijn
Ca 450
No3 5
Mg 1380
Kh 8.6
Po4 weet ik nie geen tests van gedaan
Zou jij me aub willen adviseren?
Mijn andere Koraaltje bv buttons doen het echt prima
Alvast bedankt
 
Waar staat het verder geplaatst qua stroming en licht? En onder wat voor licht? Mijn ervaring is dat het wat hoger in de bak moet staan en onder goed licht. Onder oude lampen en led reageert dit koraal niet zo fijn, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
 
Ik heb hetzelfde koraal en zie duidelijk verschil als nitraat <10 is. Bij nitraat 10-15 en p04 rond de 0,08-0,1 doet hij het bij mij het best. Bij een lager nitraat gaat hij instaan. Ik heb hem overigens halverwege in de bak staan en onder led. Het voorgaande is slechts mijn ervaring.
 
Mijn
Ik heb hetzelfde koraal en zie duidelijk verschil als nitraat <10 is. Bij nitraat 10-15 en p04 rond de 0,08-0,1 doet hij het bij mij het best. Bij een lager nitraat gaat hij instaan. Ik heb hem overigens halverwege in de bak staan en onder led. Het voorgaande is slechts mijn ervaring.
Hoi misschien is het idd mijn nitraat/ phosfaat no3 staat op 5
Po4 ga ik maandag ff meten
Aan de verlichting zal het niet liggen
Ik heb led maar die is nieuw
 
is wel heel gemakkelijk bij te voeren, vanaf dat het donker is staat alles vol tentakels die je gemakkelijk kan voeren met een pipet.
 
Bovenaan