Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caulastrea beschadigd.

Arnoud.

Junior Lid
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een stek van de Caulastrea furcata gekocht, De rode variant, met een groen hart. Toen ik thuis kwam zag ik, dat de poliep een beetje beschadigd was. Op een heel klein gedeelte van de rand, komt het skelet door het weefsel heen. Ik vermoed dat dit tijdens het transport is gebeurt :(. Is er iets bekend over het genezen van dit soort koraal, ik weet dat bij bijvoorbeeld scoli's en trachyphyllia's dit niet best is. Maar over dit soort kan ik niets vinden met betrekking tot dit probleem.

Ik hoor graag wat de ervaring is van andere mensen!

Groeten,

Arnoud
 
Hier staan ook een paar (felgroene) kopen die een flinke opdonder hebben gehad. Wij hadden hem al opgegeven, maar na ruim 2 maanden doet hij het nogsteeds. Herstelt niet geweldig snel, maar gaat ook niet dood.

Heb me bij een gerenomeerde winkel laten vertellen (want ja, ook ik zat in de stress), dat het stevige koralen zijn en dat als ze het echt niet redden, ze ook in ee kwestie van een paar uur dood zijn. De jouwe leeft nog, dus ik beschouw dat als een goed teken.
 
Hallo Leonardo en CaptainN,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben blij van jullie te horen dat ze zichzelf goed kunnen genezen!
Het dier lijkt verder gezond, staat niet heel vlezig uit, maar is wel redelijk op kleur!

De waterwaarden goed houden en af en toe voeren, en dan zou het waarschijnlijk wel goed komen dus?
 
Is op zich een sterk koraal.
Als je waterwaarden naar goed blijven.

Maar als ik de foto bekijk, dan zit er al alg op het skelet.
Lijkt mij niet dat dit binnen 24 uur er al zo duidelijk op kan groeien.
 
Hallo Ozon,

Er groeit zeker geen alg op het skelet, sterker nog, ik zal morgen even een foto sturen waarop te zien is dat het zachte weefsel zich alweer aan het herstellen is!
 
zoals is te zien, heeft hij zijn kleur weer teug en begint het weefsel zich te herstellen, er vormt zich volgens mij zelf een kopje naar de grote poliep!

bedankt voor de reacties!

Arnoud
 
Bovenaan