Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Caris Reef

Poeh , dat ziet er geweldig uit eric 💪
 
Prachtige foto's Erik en de bak ziet er supergezond uit 👍 Een vraagje: voeg je regelmatig levend plankton in de bak toe of fijn voer (iets in poedervorm)?
Op moment voeg ik alleen ati essentials+ toe en diepvriesvoer en vlokken.
 
Op moment voeg ik alleen ati essentials+ toe en diepvriesvoer en vlokken.
mijn vraag was omdat ik jouw mooi stekje "Litophytum" uitendelijk toch niet kon reden. Ik bleef al deze tijd door vechten (NATUURLIJK!), maar hij bleef maar "smelten". Eerst was het ook super moeilijk hem vast op het steentje te krijgen. Normaal duurt het ong twee weken met andere Leders. Maar hij werd ook ondertussen steeds kleiner. Ik begon al langer denken dat dit toch een Dendro is die niet van het licht leeft daarom zo'n gedraag ..... Je hebt hem al jaar of twee als ik terug in jouw dagboek ff blader en ik zie dat hij ook niet groter wordt maar juist kleiner. Mits je hem nog meer gestekt had:p denk dat niet;)..... Ik denk dat dit toch een Dendro is helaas. Die zijn natuurlijk ZO prachtig! Nog mazzel dat je van hem in principe al jaar of twee kan genieten. complimenten!!! Hetzelfde met die het mooiste Gorgonnen. Ik had vroeger een supermooie maar moest vaker hem bijvoeren en mocht toch ook ong een jaar genieten, maar hij kon maar nauwelijks overleven, absoluut niet groeien. Zal nooit meer beginnen met zoiets mits eigen kweek levend plankton 😅
 
mijn vraag was omdat ik jouw mooi stekje "Litophytum" uitendelijk toch niet kon reden. Ik bleef al deze tijd door vechten (NATUURLIJK!), maar hij bleef maar "smelten". Eerst was het ook super moeilijk hem vast op het steentje te krijgen. Normaal duurt het ong twee weken met andere Leders. Maar hij werd ook ondertussen steeds kleiner. Ik begon al langer denken dat dit toch een Dendro is die niet van het licht leeft daarom zo'n gedraag ..... Je hebt hem al jaar of twee als ik terug in jouw dagboek ff blader en ik zie dat hij ook niet groter wordt maar juist kleiner. Mits je hem nog meer gestekt had:p denk dat niet;)..... Ik denk dat dit toch een Dendro is helaas. Die zijn natuurlijk ZO prachtig! Nog mazzel dat je van hem in principe al jaar of twee kan genieten. complimenten!!! Hetzelfde met die het mooiste Gorgonnen. Ik had vroeger een supermooie maar moest vaker hem bijvoeren en mocht toch ook ong een jaar genieten, maar hij kon maar nauwelijks overleven, absoluut niet groeien. Zal nooit meer beginnen met zoiets mits eigen kweek levend plankton 😅
Het is echt een Litophyton, de plaats in de bak is belangrijk. Laag en weinig stroming daar groeit die het beste. Bij mij staat die nu ook erg hoog en vol in de stroming, blijft in leven maar groeit nauwelijks.
 
Hi, leuk groepje anthiassen heb je. Hoe vaak, wat en hoeveel voer je?
Squamipinis is de best houdbare antias. Ik voer 1 keer per dag, diepvries en soms vlokvoer (spirulina). Wel best veel dat wel.
 
Terwijl ik hem nog vast op het steentje moest krijgen stond hij in de stekkenbak sowieso uit de stroming en dan ook niet in vol licht natuurlijk als je maar in een hoekje blijft, Maar hij werd van zelf steeds kleiner 😬 Ong tegen dezelfde tijd had ik met iemand geruild tegen een stek Litophytom en die heb ik nu al een tijdje in hoofdbak namelijk max hoog met matige stroming en hij groeit erg hard. Wel niet zo mooi als de jouwe was. Erik, mijn reactie is niet om te klagen hoor maar meer van spijt dat ik de jouwe stek niet kon reden. Ik vind het zelf erg jammer. Jij hebt nog moeite gedaan om hem verzenden en hij is goed aangekomen. was ook absoluut niet duur vond ik.👍
 
Een schitterend aquarium!
 
Ziet er heel mooi uit Erik, ik zou het zo willen hebben....;)
Grapje, ... als er maar evenwicht is gaat het gewoon goed, stabiliteit... gr. Marcel
 
Bovenaan