Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

button fetish

mastex

Senior Forumlid
Hier kan dus gewoon alles gezegd worden..

Vind de button hype echt dwaas.. ze groeien snel en woekeren soms, (ook de gewilde kleurtjes)
en nog wordt er regelmatig voor een kleurtje dat verzamelaars nog niet hebben mega bedragen per poliep betaald.
Mijn mening is ?! ''belachelijk''
Maar goed ; ieder zijn ding natuurlijk.
Als ik de bedragen zie zou ik wel een heel erg kostbare steen vol met leuk gekleurde buttons hebben.. terwijl ze na import voor de hele steen in de winkel maar 35 euro gevraagd hebben. Laat je dus niet gek maken en probeer A.U.B. niet rijk te worden van een paar leuk gekleurde buttons.
En ja,er zijn hobbyisten die de buttons gebruiken en het bedrijfsmatig aanpakken omdat er idioten bedragen betaald worden!

Jaren terug waren de Walter buttons mega gewild en werd er ook veel te veel geld voor betaald.. Die groeien als onkruid!

sorry.. maar wilde even mijn mening over die button Fetish kwijt! :) :)

Leonardo 1 meter

Senior Forumlid
Helemaal gelijk maar niets aan te doen vrees ik, zo werkt de markt nu eenmaal. Geld overigens niet alleen voor buttons. De oplossing is simpel, je niet gek laten maken en niet kopen. In het lagere segment zijn er genoeg koralen te koop die ook erg mooi zijn.

JelleBijker

Nieuwsgierig aagje
Helemaal gelijk maar niets aan te doen vrees ik, zo werkt de markt nu eenmaal. Geld overigens niet alleen voor buttons. De oplossing is simpel, je niet gek laten maken en niet kopen. In het lagere segment zijn er genoeg koralen te koop die ook erg mooi zijn.
Volgens mij kun je beter spreken over een “ander” segment dan een lager....
Veelal zijn de goedkope koralen net zo mooi als de dure. Wellicht niet zo zeldzaam...

OP
mastex

mastex

Senior Forumlid
( Geweldige waarheid 👍👍 ) Ik ben dus niet de enige die er zo over denkt!
( Binnen de grenzen van goed fatsoen😉. ) Ik houd me in!
( Thx Mob. ) voor de duimpjes!
( JelleBijker: wellicht niet zo zeldzaam... ) Geef ze een mooie naam en ze zijn gewild en zeldzaam?

Mastex zegt :
;)

Leonardo 1 meter

Senior Forumlid
Met lagere bedoelde ik de prijs, was wellicht niet duidelijk. Dus ja, de goedkopere koralen zijn vaak net zo mooi. Overigens kopen via het forum is ook vaak een manier om goedkoper aan koraal te komen, winkelprijzen zijn vaak veel hoger (hetgeen logisch is).

OP
mastex

mastex

Senior Forumlid
Met lagere bedoelde ik de prijs, was wellicht niet duidelijk. Dus ja, de goedkopere koralen zijn vaak net zo mooi. Overigens kopen via het forum is ook vaak een manier om goedkoper aan koraal te komen, winkelprijzen zijn vaak veel hoger (hetgeen logisch is).
Hoe hoger de prijs zegt dus niets over de buttons.. maar meer over de fetish van hobbyisten en wat ze er voor willen betalen!
Winkelprijzen kunnen juist veel goedkoper zijn zoals ik al aangaf!?
Heb een steen buttons die ik aangeschaft heb voor 35 euro! Daar zit een minimale winst op van 20% voor de winkelier.
Als ik deze steen in minimaal 10 stukken zaag en de naam geef die sommige hobbyisten geven aan deze button, zou ik 3x de prijs kunnen vragen per gezaagd stuk!

10x35x10

zo losgeslagen ( Fetish ) zijn buttons blijkbaar!

dekopstuk

Jack Ravensbergen
De één valt voor buttons en de ander voor een stukje dc holy moly acropora van zeggen en schrijven 499.- euro.
Je zou ook kunnen gaan voor een geinig visje bv een pepermunt dwergkeizer á tien ruggen , zo zijn er voorbeelden te over.
Één en ander hangt toch af van je knip denk ik , dolgraag zou ik bv een mooi stuk disney acro willen bezitten in m'n bakje maar ben net zo blij met een mooi groeiende monti.
Kan je het wel betalen dan is dat mooi en van mijn kant is je dat gegunt , vaak lees ik hier en daar ook wel is een stukje afgunst.

Jan de bal

Senior Forumlid
Afgunst is niet mijn ding, kan juist genieten van al het moois hier op het forum.
Maar eerlijk gezegd zijn de prijzen maar net wat de persoon er voor geeft.
Vraag en aanbod daar draait het om.
Bij geen verkoop of vraag zakken de prijzen vanzelf.
Je kunt het ook anders zien, als je buttons zo goed groeien en je moet ingrijpen/stekken, kan het je ook een heel goed gevoel geven om ze eens af te geven aan een startende aquariaan.

dekopstuk

Jack Ravensbergen
Afgunst is niet mijn ding, kan juist genieten van al het moois hier op het forum.
Maar eerlijk gezegd zijn de prijzen maar net wat de persoon er voor geeft.
Vraag en aanbod daar draait het om.
Bij geen verkoop of vraag zakken de prijzen vanzelf.
Je kunt het ook anders zien, als je buttons zo goed groeien en je moet ingrijpen/stekken, kan het je ook een heel goed gevoel geven om ze eens af te geven aan een startende aquariaan.
Klopt als een bus , vaak geef ik een stukje weg en dan zijn ze helemaal verbaasd.
Als advies geef ik ze dan mee om dat zelf ook is te doen , op die manier vind ik 't meer een hobby worden ipv winstbejag.

Patrick_NL

ZOAddict
De prijzen van koralen slaan sowieso hier en daar door.
Vroegâh... Kocht je bij een particulier voor een paar tientjes hele emmers vol koralen. Acro's vertakt en zo'n 10 - 12 cm groot voor een hobby prijs.
Tegenwoordig gaan stukjes zo groot als m'n pinknagel voor het veelvuldige weg.

Met buttons net zo. Stukken die eerst voor 10 - 20 cent per poliep gingen, worden gestekt op steentjes per poliep of met 2-3 en gaan weg voor een fortuin.

Het is wat de gek er voor geeft, maar het hele hobby gevoel is er wel van af. Stukken uit Duitsland laten overkomen is vaak nog goedkoper dan een klein stekje van hetzelfde bij de aquariaan op de hoek...

Jammer, maar het zal de tijdgeest wel zijn..

Jan de bal

Senior Forumlid
Als je voor jezelf leuke stukjes zoekt haal je de goede hobby mensen er wel uit.
De dure jongens laat je voor wat het is.
Ik krijg binnenkort mijn 230x60x60 bak binnen en wil vooral leders en lps koralen gaan houden ivm vissen bestand , ik zal dat zeker hier op het forum gaan zoeken.

Bovenaan