Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Button etende slak?

DJelmer90

Senior Forumlid
Hoi hoi,

Vraagje, net zat ik me eigen even te vergapen in de bak. En me oog wende zich op de groep paarse buttons.
Hier zag ik hele kleine 'dingetjes' op de stam zitten van de linkerkant.
Zijn dit slakjes die van de buttons eten of is dit iets anders?

De kolonie blijkt er niet onder te leiden btw.

IMG_20190511_200906.jpg

JANSCH

Senior Forumlid
Ik zie wel dat de kolonie instaat, dus heeft er last van, als ze zich vermeerderen naaktslakken dan is het gauw gedaan met de kolonie.

Ik zou de hele kolonie ff dippen tegen deze slakjes.

OP
DJelmer90

DJelmer90

Senior Forumlid
Ik zie wel dat de kolonie instaat, dus heeft er last van, als ze zich vermeerderen naaktslakken dan is het gauw gedaan met de kolonie.

Ik zou de hele kolonie ff dippen tegen deze slakjes.
Die ingetrokken reactie kwam door mij. Omdat ik ze ander niet goed op de foto kreeg.
Maar het lastige is dat de buttons al vast zitten op de steen🙄 er is dus verder geen vis ofzo die ze eet?

JANSCH

Senior Forumlid
Bepaalde kleine lipvissen willen ze weleens eten.

OP
DJelmer90

DJelmer90

Senior Forumlid
Oke dat is mooi, maar helaas heb ik al een lipvis dus dat zal even kijken worden of die samen willen zwemmen. Op moment heb ik er een diamand lipvis inzitten.

OP
DJelmer90

DJelmer90

Senior Forumlid
Is er een probleem? Zo nee dan is er geen oplossing nodig.
Klopt maar het topic was voor mij om expertise te ontvangen mbt het signalement wat ik beschrijf. Ben graag een plaag voor dan te laat handelen en uit nood moeten handelen.

Er is 'nog' geen probleem, en de oplossing is er ook nog niet. Alleen de vraag is of dit slakjes zijn die een probleem 'kunnen' vormen.
En of het überhaupt slakjes zijn, ik kan het werkelijk niet goed zien. Het heeft ook iets weg van eitjes van het een of ander.

Bovenaan