Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Borstelworm - graag advies of ik al of niet beter afvang en hoe.

hermlek

ZeewaterForum lid
Ik heb een borstelworm en deze is momenteel reeds een dikke 8 cm lang. Moet ik me al ongerust beginnen te maken of niet want dit zijn goede opruimers en die zien er wel mooi uit. Zolang hij geen gevaar vormt voor de overige aquariumbewoners mag hij voor mijn part gerust zijn gangetje gaan.
Indien ik hem moet afvangen, hoe doe je dat dat want die laten zich echt niet dikwijls zien.IMG-20211120-WA0012.jpg
 
Er is eigenlijk geen ontkomen aan, afhankelijk van hoeveel je voert heb je invloed op de hoeveelheid wormen. ik persoonlijk heb nooit issues gehad met de aanwezigheid ervan. Er zijn genoeg mensen die het er niet op hebben. Misschien als een keer een nare ervaring hebt gehad door die haren in je handen te krijgen.

Anyhoe er zijn wel degelijk vallen om te zetten als het er naar jou ogen te veel worden dan een mossel stoppen in zo iets en dan haal je er een berg uit.

Deze heeft Aquaasan op voorraad btw
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    77,1 KB · Weergaven: 60
Thx voor de info - ik ga hem rustig zijn gangetje laten gaan. Is in mijn ogen een verrijking voor het aquarium.
 
Ze kunnen wel heel groot, worden daarom haal ik ze er zelf uit. moest ik er een tegenkomen
 
Heb een afvangkoker aangeschaft - moet morgen binnenkomen normaal gezien en de mosselen liggen al klaar in de diepvries. Ben eens benieuwd of ze nog in de koker passen.:giggle:
 
Bij mij was het: kleiner dan 20cm gewenst. groter dan 20cm eruit. Het zijn prima opruimers waar je geen last van hebt.
 
Ze kunnen wel heel groot, worden daarom haal ik ze er zelf uit. moest ik er een tegenkomen
Je bent mis met de zogenaamde ‘Bobbit ‘.
Die worden erg groot, en kunnen veel schade aanrichten.
 
Bovenaan