Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Blenny zwemt hoog in de bak

Devries30

ZeewaterForum lid
Hallo,

sinds een week of 2 heb ik een blenny in de bak zwemmen. De laatste 2 dagen zwemt hij veel midden en boven in de bak en gaat tegen het rooster van de afvoer aanliggen. Is dit normaal gedrag of zal er wat aan de hand zijn?

Als ik hem wil pakken of aanraken zwemt hij ook gewoon weg en gaat weer ergens tussen de stenen zitten.
 

Bijlagen

  • 7E3AC5B5-65AB-44F1-B7E9-029119C6391F.jpeg
    7E3AC5B5-65AB-44F1-B7E9-029119C6391F.jpeg
    75,5 KB · Weergaven: 43
Dit is zeker geen normaal gedrag voor een Blenny.
Heb je hem al zien eten? Is er ook voldoende eten in de bak van algen zo niet geef je extra?

Word hij opgejaagd mss door andere vissen?
Wat zijn je waterwaardes?
 
Waardes zijn:
No3 10
No2 0,4
Ca 400
KH 9
PH 8,2

De andere bewoners zijn 2 Clowntjes, 1 pyjama baars, 1 geringde Gobie, een kappersgarnaal en een poetsgarnaal.
Qua eten heb ik hem inderdaad nog niet zien doen, nu zitten er ook niet denderend veel algen in de bak moet ik eerlijk zeggen. Kan ik hem bijvoeren met bijvoorbeeld zeewierbladeren?
 
Waardes zijn:
No3 10
No2 0,4
Ca 400
KH 9
PH 8,2

De andere bewoners zijn 2 Clowntjes, 1 pyjama baars, 1 geringde Gobie, een kappersgarnaal en een poetsgarnaal.
Qua eten heb ik hem inderdaad nog niet zien doen, nu zitten er ook niet denderend veel algen in de bak moet ik eerlijk zeggen. Kan ik hem bijvoeren met bijvoorbeeld zeewierbladeren?
Een NO2 van 0,4? Of een typfout.
Zelf beoefen ik nog niet lang deze hobby, maar NO2 wil je toch wel op 0 hebben. Ik zou, als je dit inderdaad meet, een waterwissel uitvoeren.
 
Dan zou ik idd proberen hem bij te voederen.
Je kan van alles geven van zeewier bladeren nori bladeren tot algen pellets.
Je moet even kijken wat hij aanneemt als hij nog iets aanneemt hopelijk.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zorg je voor gaswisseling in de bak??
 
Hoe groot is de bak?

Zo te zien is dit een Salarias Ramosus. Leuke vis, worden wel flink aan te maat voor een blennie. In tegenstelling tot de doorsnee "Henkie" (Salarias fasciatus), zijn dit doorgaans geen moeilijke eters.

Bij vrienden vond een dergelijke vis het ook altijd heel prettig om tegen de overloopkam aan te gaan liggen. Was verder een prima gezonde vis.
Lekker stabiel ergens tegenaan gezogen worden is blijkbaar een ding bij deze vissen. Vermoedelijk dus "normaler" gedrag in aquaria dan je zou denken.

P.S. Gezien de foto en de positie van de uitstroom van de opvoer is gaswisseling absoluut geen issue hier.
 
Je waterwaardes zien er goed uit.
Dan zou ik idd proberen hem bij te voederen.
Je kan van alles geven van zeewier bladeren nori bladeren tot algen pellets.
Je moet even kijken wat hij aanneemt als hij nog iets aanneemt hopelijk.
Oke dank je, dan ga ik zo even naar de winkel en haal ik wat voor hem!
 
Hoe groot is de bak?

Zo te zien is dit een Salarias Ramosus. Leuke vis, worden wel flink aan te maat voor een blennie. In tegenstelling tot de doorsnee "Henkie" (Salarias fasciatus), zijn dit doorgaans geen moeilijke eters.

Bij vrienden vond een dergelijke vis het ook altijd heel prettig om tegen de overloopkam aan te gaan liggen. Was verder een prima gezonde vis.
Lekker stabiel ergens tegenaan gezogen worden is blijkbaar een ding bij deze vissen. Vermoedelijk dus "normaler" gedrag in aquaria dan je zou denken.

P.S. Gezien de foto en de positie van de uitstroom van de opvoer is gaswisseling absoluut geen issue hier.
Ik heb een Red Sea reefer 350, hoop dat deze Blenny/Henkie dan het zelfde heeft als die bij jou vrienden. Ik ga hem proberen bij te voeren!
 
De uitstroom zit half in het water en half er boven, ook staan mijn 2 red Sea wavemakers tegen de oppervlakte aan te blazen, zal dit voldoende zijn?
Meer dan voldoende. Zoals gezegd gaswisseling is absoluut geen issue.
 
Mijne zwemt ook wel eens boven in. Gaat ook wel eens boven op de wavemakers liggen.
Hij (of zij) is overigens wel de hele dag bezig met algen eten (maar eet diepvries voer mee als ik de nadere vissen voer).
 
Doet die van mij ook 😂. Stom beest hangt overal en nergens wat rond. Gewoon te lui voor woorden.

Ik druk zo nu en dan een Vitalis marine mini grazer op het glas. Dan word die helemaal gek en knalt de bak door tot dat die de marine grazer heeft gevonden.
 
Mijne zwemt ook wel eens boven in. Gaat ook wel eens boven op de wavemakers liggen.
Hij (of zij) is overigens wel de hele dag bezig met algen eten (maar eet diepvries voer mee als ik de nadere vissen voer).
Hij hangt inderdaad ook wel op de wavemakers, zal de Viatlis Marine mini grazer ook opzoeken
Doet die van mij ook 😂. Stom beest hangt overal en nergens wat rond. Gewoon te lui voor woorden.

Ik druk zo nu en dan een Vitalis marine mini grazer op het glas. Dan word die helemaal gek en knalt de bak door tot dat die de marine grazer heeft gevonden.
 
Bovenaan