Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Blenniella chrysospilos(Roodgevlekte blennie)

eddy&isis

Senior Forumlid
Blenniella chrysospilos(Roodgevlekte blennie)

Deze blennie wordt niet veel aangeboden, maar is een echte aanrader. Dit is een sterke vis die voornamelijk leeft van korte algen. Maar ook al het ander voer (Osi spirulina, diepvriesvoer, vlokvoer, levend voer,...) dat in de bak gaat wordt gretig aangenomen. Deze vis ligt steeds op een uitkijkpost de bak af te speuren. Bij mij heeft hij een mooi stuk paarse plaatmontipora uitgekozen. Aangezien dit stuk niet zo groot is beslaat hij de helft en hiervan komen de poliepen niet meer uit en durft het koraal soms zelfs zijn vlees te verliezen. Ben ervan overtuigd dat hij dit koraal niet moedwillig schade berokkend, dus mag hij blijven.
In de lectuur wordt er afgeraden deze paarsgewijs te houden. Ben ook nog maar 1 exemplaar tegengekomen in de winkels dus heb dit nog niet zelf getest.

In het begin zat er nog een jonge Valenciennea puellaris(Oranje zandhapper) in mijn bakje. Toen deze nog klein was joeg de B. Chrysospilos hem regelmatig na. Denk dat dit te wijten is aan het zelfde kleurpatroon, wit met rode (oranje) vlekken. Dit is misschien ook een aanwijzing dat deze visjes beter solitair gehouden worden.

Deze vis leeft al 10 maand in mijn RSM.

MVG
Eddy

Bovenaan