Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Blèghh!

MarjanH

it's a way of life...
Ik kom net zoiets raars tegen, althans ik vind het raar en blèghh:


Waarom willen mensen dit, waarom zouden ze zoiets aanschaffen??
 
Ieder zijn meug.
Per saldo zijn al ónze dieren ook ten dode opgeschreven. Hoe goed we het ook allemaal bedoelen. Alleen als de vangst-transport-handelsverliezen, nog afgezien van de sterfte in onze aquaria.
 
Mee eens, maar ik vind dit een op zijn zachtst gezegd ietwat rare hobby/verzameling/aankoop. Maar goed, ik vind opgezette dieren voor de fun (ala decoratie op muren of als beeldje enz) ook al niks.
 
Ieder zijn meug.
Per saldo zijn al ónze dieren ook ten dode opgeschreven. Hoe goed we het ook allemaal bedoelen. Alleen als de vangst-transport-handelsverliezen, nog afgezien van de sterfte in onze aquaria.
Je weet toch wat de doodgraver zegt , "jullie komen allemaal aan de beurt" .... 🤭
 
Ik kom net zoiets raars tegen, althans ik vind het raar en blèghh:


Waarom willen mensen dit, waarom zouden ze zoiets aanschaffen??
onze dode vissen dus niet meer bij het gft afval
 
Tja mijn ex schoonouders werkten voor Shell in Thailand na 3 jaar was het project klaar en kregen ze een zeecontainer ter beschikking om terug te verhuizen naar NL.
mijn ex schoonvader een engnek van een vent, gaf me aan ik heb voor jou iets heel bijzonders meegesmokkeld in mijn container. Ik hoopte op een partij flessen sterke drank of sigaretten maar nee hij kwam aan met een opgezette cobra.

hij vertelde erbij dat hij naar een snakefarm was geweest en dat je daar een slang mocht uitkiezen die je 2 dagen later opgezet mocht ophalen. Volgens hem heel hip had hij zelf een riem van apenhaar. Op een Thaise markt zat een aap in een kooitje voor twee tientjes werd het beest geslacht en ze haalde daar precies 2 broekriemen uit, ik kreeg er ook een van hem. Hoe luguber !!!

vol walging en woedend heb ik beide cadeaus dezelfde avond weggegooid in een vuilcontainer wat een idiote mensen heb je toch gadver ….
 
Screenshot_20211101-184440_Samsung Internet.jpg
Alsof ie je de hele tijd vragend aankijkt: "waarom nou?"
Naast een discutabele praktijk vind ik het ook zonder uitzondering heel lelijk, niks van de pracht van de levende vis is bewaard gebleven.
 
Persoonlijk vind ik als ze dood zijn gegaan door iets anders of natuurlijke dood of doodgesprongen. Dat je het dan doet waarom niet.
Maar om ze er echt voor te doden hiervoor, vind ik er ook over.
Ook wanneer het dier geslacht is voor eten en als de rest allemaal bijna gebruikt word voor kleding enzo is dit de normale gang van eten gegeten worden in mijn ogen.

Heb vroeger verschillende slangen gehad hoeveel mensen toen tegen mij zeiden dat ik een dierenbeul was wil je niet weten.

Maar om een dier te doden om enkel het gewei of kop of horn tegen je muur te hangen vind ik zelf ook een no go.
 
Bovenaan