Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Bestrijden van Glasanemonen

ns2612

Junior Lid
Beste mensen,

Ik heb eeb 170L Red Sea reefer al 8 maand aan het draaien. Gaat ik het algemeen goed. Alleen: last van glas anemonen, ik heb behandeld met alcohol / epistaxia / 1x pepermuntgarnaal. niks helpt, blijven maar terug komen.

Hebben jullie andere adviezen? kom ik van de glasanemonen een keer af? hoe effectief bestrijden?


Gr
Nail
 
Als je met alcohol of kokend water of dergelijke probeert te bestrijden ziet de anemoon je als vijand en gooit ie sporen weg. Wat resulteerd in nog meer anemoontjes. Dat red sea spul spuit je niet direct in m en hij denkt dat t eten is.
 
Heb je de zoekfunctie al gebruikt?
Op Dit onderwerp zou je genoeg moeten kunnen vinden.

Om je op weg te helpen:
Zelf maak ik gebruik ven aptasia x
 
Hoe komen jullie aan een injectie spuit? Bedoelen jullie dan enkel het spuitje zelf of ook met de naald? Want die krijg je niet zo snel mee lijkt me. Een spuit zonder wel, apotheek.
 
Al aan een pincet vis gedacht ?
 
Er hoort in de verpakking een spuit+naald aanwezig te zijn.
Jij kan bij de apotheek aan spuit kopen. ik weet niet of de apotheek een naald heeft met een stomp uiteinde !!

Ik heb in het weekend voor het eerst de spul van Red Sea geprobeerd, daarvoor iets anders.
 
Vandaag heb ik 2x garnalen in mijn bak gedaan. hoop ik dat ze de glasanemonen te gaan bestrijden.
 
Bovenaan