Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Beste Opruimploeg

soupvis

ZeewaterForum lid
Indien je een goede en goedkope opruimploeg wil dan zijn Mollys uw beste aankoop . Het enigste dat je moet doen is deze laten acclimatiseren aan zeewater ( door druppel-principe op enkele uren tijd ) . Voor diegenen die gaan reageren met te zeggen dat dit dierenmishandeling is wil ik zeggen dat deze vissen in brak-water leven ... Het enigste dat je niet mag doen is deze vissen inzetten in de eerste weken van opstart ... Viswinkels gaan dit niet aanraden want dan ben je met 10 euro gesteld en anders kost je dat 100 euro en is de opruiming niet zo goed

Laatst bewerkt:
Zullen inderdaad goed opruimen maar ik heb dan het idee dat ik voor niks naar zoutwater ben gegaan dan had ik net zo goed bij zoet kunnen blijven. Zeeegel en garnalen zijn zo veel leuker om naar te kijken😁

Een goede opruimploeg van wat verschillende slakken, krabbetjes, heremietjes, egel, etc vind ik ook veel leuker en kan je nog jaren plezier van hebben. Ik heb al tijden geen opstartalgen meer maar heb nog steeds de egel, heremiet en allerlei slakken vrolijk rondkruipen. Ik vind de diertjes hun geld meer dan waard en had t niet met mollies willen doen.
Maar goed, als t dan écht enkel om de centen gaat, kan je dan denk ik toch beter een zoetwaterbak gaan houden, ook al kan die tak van sport ook flink verheven worden tot een flinke uitgavenpost.
Als je dan toch liever mollies gebruikt, zorg er dan voor dat je de Poecilia sphenops neemt en niet de Poecilia vilifera. Beide soorten worden vaak als zwarte kweekvorm onder de naam black molly verkocht. Maar de P. sphenops is de grote algenverslinder.

Iedereen hier heeft wel voor een deel gelijk , Ik wou gewoon tegen beginnelingen ( ben er zelf 1 ) de mogelijkheid geven anders/goedkoper op te starten en later hermietkreeftjes te kopen ( die uw slakken opeten ) , egels te kopen ( die alles omverstoten en vanalles of hun rug vervoeren ) , krabbetjes ( die uw vissen opeten ) enz enz enz zoals een bekende ooit zei : elk voordeel heeft zijn nadeel . Mollys hebben veel voordelen , het enigste nadeel is dat ze niet "exotisch" zijn van uiterlijk ...

Iedereen hier heeft wel voor een deel gelijk , Ik wou gewoon tegen beginnelingen ( ben er zelf 1 ) de mogelijkheid geven anders/goedkoper op te starten en later hermietkreeftjes te kopen ( die uw slakken opeten ) , egels te kopen ( die alles omverstoten en vanalles of hun rug vervoeren ) , krabbetjes ( die uw vissen opeten ) enz enz enz zoals een bekende ooit zei : elk voordeel heeft zijn nadeel . Mollys hebben veel voordelen , het enigste nadeel is dat ze niet "exotisch" zijn van uiterlijk ...
Als je goed voor je hermietjes zorgt slopen ze je slakken niet, en als je bewust algetende krabben aanschaf zullen ze je vissen met rust laten. De egels kan ik inkomen, echter als je je koralen goed vast zet is het prima te doen.
Een molly is geens zins een goede vervanger voor de "standaard opruimploeg".

Zoals je zei, je bent een beginner. Probeer dan niet andere beginners in de war te brengen met informatie die meer problemen geeft dan oplossingen. (buiten dat het gewoon zielig is voor een brakwater vis in zout water te houden... Dit komt de levensduur van zo'n visje echt niet ten goede)

Soupvis: onbehoorlijk gedrag wordt niet getolereerd. Gedraag je, of zoek een andere uitlaatklep.
Als je goed voor je hermietjes zorgt slopen ze je slakken niet, en als je bewust algetende krabben aanschaf zullen ze je vissen met rust laten. De egels kan ik inkomen, echter als je je koralen goed vast zet is het prima te doen.
Een molly is geens zins een goede vervanger voor de "standaard opruimploeg".

Zoals je zei, je bent een beginner. Probeer dan niet andere beginners in de war te brengen met informatie die meer problemen geeft dan oplossingen. (buiten dat het gewoon zielig is voor een brakwater vis in zout water te houden... Dit komt de levensduur van zo'n visje echt niet ten goede)
zoals je zegt

Laatst bewerkt:
Gast, wat is je probleem?
Ik zeg niet dat je anthony bent.. Daar kom jij mee (geen idee waarom)
Daarnaast kan je wel 80 jaar in de chemie werken, maar ben je dan ook meteen bioloog?
Je zegt zelf een beginner te zijn. Ik ken je niet eens en reageer op basis van wat jij plaatst.
Je stelling is, zeker in de huidige tijd, niet iets wat je zou moeten aanbevelen. Maar als je dit zonder kanttekening op een groot forum neerzet heb je altijd mensen die het als absolute waarheid gaan aanzien. Dat is in dit geval slecht voor hun bak en erg zielig voor het visje..

GAST , alle wegen lijden naar Rome , MAAR indien je en andre weg neemt kom je er ook ( en heb je meer en een beter leven meegemaakt )

Hee vriend waar ben jij mee bezig!!!
Laat de mensen hier op het forum lekker met rust.
Molly’s horen niet in zoutwater thuis , en dat zit al 25 jaar in de chemie .
Welke chemie ? De kabouter chemie 😂😂😂

:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:, ik lig hier in een deuk (sorry, wijntje te veel op).
Ik ga, als beginner, toch geen molly's ( levendbarend en fokken als konijnen), in een dure hobby, als een zeeaquarium gooien. Zonde van m'n geld. Daarbij, zouden ze, naar ik begrijp, er later weer uitgehaald moeten worden (knap lastig, in een rif met schuilholen enz.) Voor die paar euro kan je ook heel langzaam opstarten, met de juiste dieren (o.a. opruimploeg), voor je aquarium. Zelfs een opruimploeg hoeft niet in 1 keer aangeschaft te worden.

Heb onlangs bij ons in zee wat ganzen zien zwemmen , nou schijnen die beestjes onwijs goed te kunnen grazen...

Back
Bovenaan