Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Beste hang on eiwit afschuimer

Wijnand50

Senior Forumlid
Hallo
na een aantal jaren gestopt te zijn geweest , blijft het toch kriebelen
besloten om na m'n laatste bak 850 liter , voor een kubus 50x 50x50 te gaan
en dan zonder sump,
het moet een vol bezette steen koralen bak worden met 4 visjes , en 120 watt led
voor toevoegingen , wil ik de Duitse balling methode light gaan gebruiken met doseer pompen
Mijn vraag is wat is de beste aanhang filter of build in filter voor die 125 liter steenkoralen bak

alvast hartelijk dank Wijnand
 
Ik gebruik die turboflotor van aqua medoc. Ben er dik tevreden over! Vgens mij staat er zelfs een te koop nu. Mijn bak is 350 liter en hij schuimt elke week me beker vol.

Bij mij is de pomp vervangen omdat die droog gelopen is. Verder niks te klagen aan dit ding
 
Hallo Wijnand,

Met de Turboflotor Blue 500 van Aqua Medic en de Tunze 9002 hebben wij goede ervaringen.

Met vriendelijke groet,
Jordan Coenen
Aquarium Coenen B.V.
 
Ik dank jullie voor jullie reaktie's
wat vinden jullie van de Deltec MCE 400.
Wil hem net als de aquamedic cubicus achter een zwarte acrylaat plaat plaatsen
 
Ik heb nu 2 bakken met hang-on schuimers.
1x 100liter met een turboflotor blue 1000.. Dat ding doet het gewoon prima!
Op mijn 200liter staat een bubble magus nac5e.
Dat ding is ook prima, dikke pikzwarte drap, deze maakt alleen meer geluid.

Ik ga morgen de bubble magus vervangen voor een atb-hangon met aquabee 2000/1 pomp.

De bubble magus schuimt echt super prima, is alleen iets moeilijker te starten doordat de pomp uiten de bak hangt.
(Vullen met water, lucht kraan dicht . pomp aanzetten, en na een paar seconden trekt hij de slimmer body vol, even kraan van lucht open zetten en afstellen)

De aquamedic heeft standaard alleen mogelijkheid om water niveau in de skimmer aan te passen, maar is best prima af te stellen..

Grootste nadeel van de turboflotor blue 1000 is micro belletjes.. Deze worden ma een aantal weken wel minder, maar er blijft altijd iets.. Ik heb dit opgelost door 2 knietjes op de uitstroom te maken (standaard 32mm uitvoer).

De bubble magus heeft 0 microbelletjes, door het filterspons aan de uitvoer.. Ik heb hier wel de in en afvoer van moeten verlengen.

De ATB is zover ik weet de beste hangon schuimer die er tekoop is, wel duur.. Maar volgens de berichten wel goed!
 
Ik heb hier de ATB hangen.

dscn5629_336.jpg


inderdaad niet goedkoop (457,50 euro) maar er is nog 1 betere.. en nog duurder.......

korallen-zucht-revolution-mini-hang-on-skimmer.jpg


895 euro
 
oja, dat korallen zucht ding!
heeft ook een aquabee met naaldrad, ding is wel echt enorm hoog als hij aan je bak hangt!
ik ben in principe meer dan tevrede over de nac5e, helaas maakt hij wel geluid, en is hij vrij aanwezig.
de turboflotor blue heb ik nieuw gekocht voor 100 euro omdat deze shop stoptte met turboflotors.. en heeft me aangenaam verrast!!
ding doet het echt prima! alleen die motor in je bak moet je niet erg vinden
 
Ik heb hier de ATB hangen.

dscn5629_336.jpg


inderdaad niet goedkoop (457,50 euro) maar er is nog 1 betere.. en nog duurder.......

korallen-zucht-revolution-mini-hang-on-skimmer.jpg


895 euro


Dat ziet er er wel heel gelikt uit
 
oja, dat korallen zucht ding!
heeft ook een aquabee met naaldrad, ding is wel echt enorm hoog als hij aan je bak hangt!
ik ben in principe meer dan tevrede over de nac5e, helaas maakt hij wel geluid, en is hij vrij aanwezig.
de turboflotor blue heb ik nieuw gekocht voor 100 euro omdat deze shop stoptte met turboflotors.. en heeft me aangenaam verrast!!
ding doet het echt prima! alleen die motor in je bak moet je niet erg vinden

Hij komt bij mij achter een zwarte acrylaat schot , net als de aquamedic cubicus
 
Ik heb nu 2 bakken met hang-on schuimers.
1x 100liter met een turboflotor blue 1000.. Dat ding doet het gewoon prima!
Op mijn 200liter staat een bubble magus nac5e.
Dat ding is ook prima, dikke pikzwarte drap, deze maakt alleen meer geluid.

Ik ga morgen de bubble magus vervangen voor een atb-hangon met aquabee 2000/1 pomp.

De bubble magus schuimt echt super prima, is alleen iets moeilijker te starten doordat de pomp uiten de bak hangt.
(Vullen met water, lucht kraan dicht . pomp aanzetten, en na een paar seconden trekt hij de slimmer body vol, even kraan van lucht open zetten en afstellen)

De aquamedic heeft standaard alleen mogelijkheid om water niveau in de skimmer aan te passen, maar is best prima af te stellen..

Grootste nadeel van de turboflotor blue 1000 is micro belletjes.. Deze worden ma een aantal weken wel minder, maar er blijft altijd iets.. Ik heb dit opgelost door 2 knietjes op de uitstroom te maken (standaard 32mm uitvoer).

De bubble magus heeft 0 microbelletjes, door het filterspons aan de uitvoer.. Ik heb hier wel de in en afvoer van moeten verlengen.

De ATB is zover ik weet de beste hangon schuimer die er tekoop is, wel duur.. Maar volgens de berichten wel goed!
wat bedoel je precies
2 knietjes met een t stuk. =[ op die ene uitstroom pijp , blijven de belletjes dan weg ..???
 
2 knie stukjes als in: 2x 90 graden knie-tjes..

dus je uitstroom buis (er zit standaard een doorzichtige op) eraf halen.

daar een stuk 32mm pvc in, centimeter of 10-12 onder water niveau.
daar 2x 90 graden bocht op (zodat de uitstroom naar de oppervlakte wijst, maar een centimeter of 2 wel nog onderwater zit..

op die manier geeft die van mij zo goed als geen merkbare micro bubbels meer.

als je hem standaard laat, achter het schot van een am cubicus, denk ik ook dat je er weinig tot geen last van heb..

het werd een stuk minder na inloop periode van een week of 3 a 4, na schoonmaken van de beker heb ik wel weer een beetje last van micro bellen voor een dagje
 
de bubble magus nac5e heeft zo goed als geen micro bellen.
de atb zelfde verhaal, zo goed als geen micro bellen na goed afstellen
 
Bovenaan