Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ben Zeeaquarium beginner

OP
C

Cano

New member
Hoi heb een vraagje heb verschillende vissen gehad in me aquarium maar door stres zijn ze doodgegaan en nu heb ik clown vis en blauw wit gestreept keizer vis over !! Welke kan ik beter nemen met deze vissen ik wil
Nieuwe visjes nemen?? En me bak is 200 liter hoeveel vissen kan nog in ideeën aub !

Bijlagen

Maurice!

ZeewaterForum lid
Allemaal door stress dood gegaan? Weet je zeker dat het niet aan de waterwaarden ligt? Is nog een vrij jonge bak.

Marcel oosterhof

ZeewaterForum lid
Hoi heb een vraagje heb verschillende vissen gehad in me aquarium maar door stres zijn ze doodgegaan en nu heb ik clown vis en blauw wit gestreept keizer vis over !! Welke kan ik beter nemen met deze vissen ik wil
Nieuwe visjes nemen?? En me bak is 200 liter hoeveel vissen kan nog in ideeën aub !
Je bak moet eerst goed stabiel zijn dus regelmatig je waterwaarden meten om te kunnen bepalen hoe je bak ervoor staat wat zijn je waarden nu of meet je helemaal niet ?
En wat bedoel je met stress ?

OP
C

Cano

New member
Had drie vissen tegelijk in gedaan !! En gingen ze ruzie maken en daarna ging elke dag eentje dood ..me aquarium is 4 maanden oud

Jan-Willem

ZeewaterForum gebruiker
Hi cano!
Wat voor vissen had je gekocht? En mag ik vragen waar ze vandaan komen?
En heb je de verkoper verteld over wat voor aquarium je hebt, en wat daar al in zit?
Ik vind het moeilijk om op je foto te zien, een clownvis is natuurlijk prima, die zal zich prima thuisvoelen in een 200 liter bak, en kan samen met vrij veel andere vissen. Maar die keizer die je hebt vind ik al lastig. Weet je wat voor soort het is?
Het lijkt mij zoals ik het zie op de foto, een hele jonge koran keizervis te zijn, die krijgt dan hele andere kleuren als hij ouder is, wat natuurlijk prima is. Ik hoop dat ik me vergis, want volgens mij worden die ook 40cm groot, en eten ze graag koralen.

en de twee vissen die erin zitten, die eten wel goed? Zo horen het eten echt meteen aan te vallen!

tjah welke vissen, er is zo veel, maar lang niet alles kan samen, met elkaar, of met het koraal, of evt andere beestjes.

misschien een geelstaart juffer, chromis, een zandhapper
Als je diepvries voer geeft, twee pijama kardinaaltjes en/of twee kauderni kardinaalvissen
Als je geen garnalen gaat houden, kan je ook voor een koraalklimmer gaan, die zijn er ook in verschillende modellen ;-)

Ik zou adviseren om de dokters, keizers, lipvissen, vlindervissen, koevissen en murenes nog maar even in de winkel te laten. Sommige zijn echt prachtig, maar vaak hebben ze toch wel heel specifieke verzorging en voedsel nodig, en de ruimte om te groeien. Voordat je zo een in huis neemt, zorg dan dat je heel goed weet, wat de verzorging van die vis inhoudt. Even buiten het geld, het zijn levende dieren, vaak uit het wild gehaald. Er zijn genoeg mensen die het er helemaal niet mee eens zijn dat het houden van koraal en vissen uit het koraalrif, geen ethisch acceptabele hobby is. Het minste dat we kunnen doen, is zorgen dat er, voor de vissen een leefomgeving is, waar ze prettig oud kunnen worden. je neemt tenslotte ook geen tijger in huis, ipv een lapjeskat. Niet omdat je de ene mooier vind dan de ander, maar Wel omdat de verzorging van de ene misschien net even vat lastiger is.

Laatst bewerkt:
Bovenaan