Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

BARRACUDA - LED armatuur

Topic gewijd aan Barracuda - details en nieuws.

Voor vragen, suggesties of ervaringen met Barracuda, aarzel niet om te antwoorden :)

https://www.abyssware.eu/barracuda.html

Site banner test.jpg

Vanaf de conceptie is Barracuda speciaal ontworpen als een LED-alternatief of add-on voor T5-systemen die nog steeds de voorkeur hebben van veel hobbyisten. Met ultraslanke profielafmetingen en een lengte van 500 mm, passieve koeling en meerdere LED's gelijkmatig verdeeld over de volledige lengte van de armatuur, bieden alle voordelen van een LED-systeem en alle van een T5-systeem in één ontwerp. De hoogwaardige componenten en optimale ontwerpkeuzes zorgen voor maximale efficiëntie en levensduur van het systeem.

- Passieve koeling van de LED's zonder ventilator;
- Max Power (uit de muur): 125 W;
- Zwarte of natuurlijke geanodiseerde aluminium profielen samen met roestvrijstalen deksels en bevestigingselementen - zout water en corrosiebestendig;
- Perfecte kleurencombinaties door premium OSRAM & LUXEON LED's met een levensduur van meer dan 100.000 uur;
- Extreem hoge efficiëntie (lumen / watt) en dus energiebesparing - alle LED's worden met maximaal 70% aangedreven voor de hoogste efficiëntie en levensduur;
- Homogene lichtverdeling om het ongunstige punteffect te vermijden - dankzij gelijkmatig verdeelde LED's over de volledige lengte van de armatuur;
- Aangepast spectrum en vermogen op aanvraag beschikbaar;
- Encapsulated IP67 interne MeanWell-drivers + industriële connectoren;
- Elke armatuur wordt geleverd met individuele 3 kanalen die bestuurbaar zijn via PWM, maar de controller is niet verplicht;

Ontworpen en gemaakt in België
5 jaar garantie

ramshorst

Senior Forumlid
Vind de lampen er goed uit zien, met als pluspunten geen lenzen en passieve koeling.

Heb wel een paar vraagjes:
1
Extreem hoge efficiëntie (lumen / watt) geef je aan, maar hoeveel is dit?
2 uitgaande van een gemengd reef, waarbij er ook acorpora's groeien, wat is je advies dan voor de afstand tussen lamp en wateroppervlak, maximale waterdiepte en goed te verlichten wateroppervlak.
3 zijn er meer foto's beschikbaar van andere aquaria die deze verlichting gebruiken
4 wat is de prijs voor een armatuur, controller en mounting systeem?
5 wat is ongeveer de levertijd?

Ik ga je volgen via facebook en bedankt alvast voor je reactie

OP
OP
D

db75Reef

Winkelier
Vind de lampen er goed uit zien, met als pluspunten geen lenzen en passieve koeling.

Heb wel een paar vraagjes:
1
Extreem hoge efficiëntie (lumen / watt) geef je aan, maar hoeveel is dit?
2 uitgaande van een gemengd reef, waarbij er ook acorpora's groeien, wat is je advies dan voor de afstand tussen lamp en wateroppervlak, maximale waterdiepte en goed te verlichten wateroppervlak.
3 zijn er meer foto's beschikbaar van andere aquaria die deze verlichting gebruiken
4 wat is de prijs voor een armatuur, controller en mounting systeem?
5 wat is ongeveer de levertijd?

Ik ga je volgen via facebook en bedankt alvast voor je reactie
Dank je,

1. om deze vraag te beantwoorden, heb ik een artikel voorbereid (dat binnenkort hier wordt gepubliceerd) - in feite maakt het gebruik van LED's van hoge kwaliteit en stroom bij 50-70% efficiënter dan dat ze voor 100% worden gevoed; Dit is wat ik aan het doen ben; Veel meer info zal binnenkort beschikbaar zijn
2 en 3 - hier is mijn tank (Reefer 350) met Barracuda's - ch1 - 50%, ch2 en ch3 op 60%. Die montage "benen" hebben 15 cm hoogte. Lichten zijn gemonteerd onder;

0000_orig.jpg 0001_1_orig.jpg

- http://www.zeewaterforum.info/forums/showthread.php?176581-db75Reef-s-RS-Reefer-350/page2
- http://www.zeewaterforum.info/forum...Matthijs-Built-in-wall-reef&highlight=mattijs

4. Prijs voor één Barracuda ligt tussen 450-550 EU, afhankelijk van LED's; ReefBase - 450, ReefPro 550; Ik zal het belangrijkste verschil beschrijven in de volgende thread; Mijn controller is nog niet vrijgegeven (zal binnenkort worden), voorlopig kan Barracuda worden gebruikt met normale Storm, Bluefish, Hurricane. Feitelijk kunnen lampen indien nodig zonder controle werken (AAN / UIT hetzelfde als T5s); Monteren is op maat en normaal stuur ik tekeningen van elk naar een ander bedrijf waar ze het voor mij bouwen; Dergelijke profielen zijn erg goedkoop (ongeveer 20 EU / meter) - meer kosten kunnen worden toegevoegd door snijden en verbindingen
5. Alles is op maat gemaakt, het is moeilijk om voorraden te houden; De levering is afhankelijk van leveranciers en kan nu 4-6 weken zijn (aangezien dit lampje aan het opstarten is);
Zodra de bestellingen zullen toenemen, zal de leveringstermijn worden teruggebracht tot enkele dagen;

Laatst bewerkt:
OP
OP
D

db75Reef

Winkelier
BARRACUDA REEFPRO versie

minibanner5_1.jpg

Stralingsverdeling: 120 °
STROOMVERBRUIK (max. Van muur): 125W

ledspositioning_5.jpg

CH 01: 6xOsram White (6500K) + 3xOsram White (4000K - >85CRI) + 3xOsram DeepBlue (450 nm) @1000mA (max mA 2000)
CH 02: 9 x Osram Deep Blue (450 nm) + 3 x Luxeon UV2 (415-420 nm) @1000 mA (max mA 2000)
CH 03: 6xOsram Blue (470 nm) + 3xOsram Cyan (505 nm) + 3xOsram HyperRed (660 nm) @700 mA (max mA 1000)

CH01web.jpg CH02web.jpg CH03web.jpg

OP
OP
D

db75Reef

Winkelier
BARRACUDA REEFBASE versie

minibanner3_orig.jpg

Stralingsverdeling: 80°, 120° of 150° (optie)
STROOMVERBRUIK (max. Van muur): 95W

barracudareefbase_3_orig.jpg

CH 01: 12 x Osram DeepBlue (450 nm) @700mA (max mA 1000)
CH 02: 6 x Osram White (6500K) + 3 x Osram White (4000K - >85CRI) @ 700 mA (max mA 1000)
CH 03: 12 x Osram DeepBlue (450 nm) @700mA (max mA 1000)

OP
OP
D

db75Reef

Winkelier
natuurlijk geanodiseerde aluminium Barracuda-versie

Barracuda A001.jpg

---- update ----

enkele details van een barracuda tijdens de montage

IMG_0339.jpg

OP
OP
D

db75Reef

Winkelier
Een lijst met alle LED's (zoals vandaag getest) die op Barracuda kunnen worden gemonteerd

Bekijk bijlage LED compatibility.pdf

---- update ----

Nieuwe prijzen voor Barracuda (vanaf 15.06.2018):

- ReefPro - 499.49 EU (412,802 EU + 21% BTW)
- ReefBase - 449.49 EU (371,479 EU + 21% BTW)

+ Gratis bezorging in de Benelux

---- update ----

Nieuwe prijzen voor Barracuda (vanaf 15.06.2018):

- ReefPro - 499.49 EU (412,802 EU + 21% BTW)
- ReefBase - 449.49 EU (371,479 EU + 21% BTW)

+ Gratis bezorging in de Benelux

---- update ----

Stress test

Bovenaan