Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ati essentials pro

Wim12

ZeewaterForum lid
Hallo, ik gebruik al enige tijd ( 2 tal jaar) ati pro. Nu de laatste maanden zakt mijn ca meer dan mijn magnesium. Dus voeg ik steeds apart ca toe. Tot vorige week was dat steeds maar met 10 te verhogen per week, wat niet veel is. Nu op een week tijd 30 gezakt en magnesium nog steeds hetzelfde. Ik veronderstel dat er gewoon meer verbruik is. Maar vraag me af of er dan nog wel genoeg andere spoorelementen worden toegevoegd. KH 8,3. Ca 450, Mg 1410. NO3 kleiner dan 1 en fosfaat 0,04 . Iemand hetzelfde probleem? KH heb ik de laatste 2 maand al 2 keer moeten verhogen, waarschijnlijk ook door hoger verbruik. Blijft nu ook weer gelijk. Doseerpomp werkt goed.

Heb je geprobeerd om gewoon de essentials iets te verhogen om het Ca stabiel te houden, en dan monitoren wat je Mg doet? Mijn ervaring is dat het Mg dan niet net zo hard stijgt als het Ca.
Ik gebruik essentials+ maar dat werkt vrijwel hetzelfde. Ik stuur op KH en Ca, test wel op Mg maar maak me er minder zorgen over, ben momenteel m'n Ca iets aan het verhogen maar Mg blijft stabiel.

Heb je geprobeerd om gewoon de essentials iets te verhogen om het Ca stabiel te houden, en dan monitoren wat je Mg doet? Mijn ervaring is dat het Mg dan niet net zo hard stijgt als het Ca.
Ik gebruik essentials+ maar dat werkt vrijwel hetzelfde. Ik stuur op KH en Ca, test wel op Mg maar maak me er minder zorgen over, ben momenteel m'n Ca iets aan het verhogen maar Mg blijft stabiel.
Heb er al aan gedacht, maar nog niet geprobeerd. Dacht dat ati zelf ook spreekt van te sturen op ca. Ge het proberen. Ga nu ca verhogen naar 450 in 2 keer 30 erbij. Zal dan doseerpomp wat verhogen. Ik laat het weten, bedankt hiervoor.

Laatst bewerkt:
KH dosering dus fles 1 is wel meer dan fles 2. Ik veronderstel dat dit mogelijk is en dus niet bij iedereen gelijk is die dit gebruikt.

Van welk uur beginnen jullie te doseren, of maakt het niet veel uit. Ik begin om 7 uur in de ochtend.

Van welk uur beginnen jullie te doseren, of maakt het niet veel uit. Ik begin om 7 uur in de ochtend.
Ik probeer het zoveel mogelijk te spreiden over de dag, op dit moment om de 3 uur Essentials 1 en om de 3 uur Essentials 2. Dan kom ik uit op 8 doseringen per fles, dag en nacht. Ik zou meer toevoegmomenten kunnen doen, maar aangezien mijn verbruik eerst vrij laag was en ik de toevoeging verdunde (begon met 100 ml Essentials en 900 ml osmosewater, zie ook de online ATI calculator) had ik het over 8 momenten verdeeld omdat het dan nog een aantal ml per keer aan toevoeging was. Idee hierachter is hoe meer ml er per keer wordt toegevoegd, hoe lager de mogelijke afwijking van de doser.

Mijn doseerschema:
Screenshot_20240116_091055_Jebao Aqua.jpgScreenshot_20240116_091036_Jebao Aqua.jpg

Ik probeer het zoveel mogelijk te spreiden over de dag, op dit moment om de 3 uur Essentials 1 en om de 3 uur Essentials 2. Dan kom ik uit op 8 doseringen per fles, dag en nacht. Ik zou meer toevoegmomenten kunnen doen, maar aangezien mijn verbruik eerst vrij laag was en ik de toevoeging verdunde (begon met 100 ml Essentials en 900 ml osmosewater, zie ook de online ATI calculator) had ik het over 8 momenten verdeeld omdat het dan nog een aantal ml per keer aan toevoeging was. Idee hierachter is hoe meer ml er per keer wordt toegevoegd, hoe lager de mogelijke afwijking van de doser.

Mijn doseerschema:
Bekijk bijlage 628403Bekijk bijlage 628404
Ik ga het hier ook is herbekijken, denk dat ik om 7 uur begin , maar tot 's avonds.

Back
Bovenaan