Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

ATI Carbo-Ex - aanzuigfilter voor afschuimers

OP
Seaflower

Seaflower

Winkelier
ATI Carbo Ex - aanzuigfilter voor afschuimers - verhoogt de pH-waarde aanzuiglucht
Carbo Ex is een plug-and-play luchtfilter dat naast het granulaat voor CO2-verwijdering ook een fijn stoffilter bevat.
Als gevolg daarvan wordt de lucht niet alleen verminderd in de concentratie van CO2, maar wordt ook door stof verwijderd.

De voordelen:

• een hogere en stabielere PH-waarde, zoals het ook in de natuur voorkomt
  • de algen groei wordt verminderd door de lagere CO2-concentratie in het water
  • tegelijkertijd verhogen wij de koraalgroei door de hogere en stabielere PH-waarde
  • Carbo Ex is een gebruiksklare cartridge, die direct gebruikt kan worden.
  • Het filter is ideaal voor aquariums tot ~ 700l met geschikte skimmer.
  • Aansluiting: 8 x 10 mm Ø

Robert58

Senior Forumlid
ATI Carbo Ex - aanzuigfilter voor afschuimers - verhoogt de pH-waarde aanzuiglucht
Carbo Ex is een plug-and-play luchtfilter dat naast het granulaat voor CO2-verwijdering ook een fijn stoffilter bevat.
Als gevolg daarvan wordt de lucht niet alleen verminderd in de concentratie van CO2, maar wordt ook door stof verwijderd.

De voordelen:

• een hogere en stabielere PH-waarde, zoals het ook in de natuur voorkomt
  • de algen groei wordt verminderd door de lagere CO2-concentratie in het water
  • tegelijkertijd verhogen wij de koraalgroei door de hogere en stabielere PH-waarde
  • Carbo Ex is een gebruiksklare cartridge, die direct gebruikt kan worden.
  • Het filter is ideaal voor aquariums tot ~ 700l met geschikte skimmer.
  • Aansluiting: 8 x 10 mm Ø
Hoe lang gaat zo'n filter mee?

eros

ZeewaterForum lid
Welke waarde is volgens u een te hoge pH voor zeewater? en zou dat dan een haalbare situatie zijn door alleen de CO2 vermenging via de afschuimer te verlagen?

Dit product zal geen hele 1pH stijging veroorzaken, maar alle kleine beetjes kunnen helpen.

Ja das waar
Daarom mijn vraag [emoji6]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Trexall

Red Sea reefer 250
Ik heb een CO2~scrubber zoals je die ook op kanaal van BRS kan vinden. Kan ik uw product hiermee vergelijken of is dit een toevoeging daarop?

Product doet hetzelfde volgens mij, maar ik kan de media ervoor bijna niet verkrijgen. Dit zou dan een alternatief kunnen zijn.

Cvtlln

ZeewaterForum lid
Ik heb dit filter gekocht, werkt perfect. PH veel stabieler. Echte aanrader!!!!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mobifix

Pas 40 jaar zoutig bezig
Vandaag binnen gehad ziet er top uit goeie service en contact .
Een aanrader :)

sner

ZeewaterForum lid
Hallo,
Hebben ondertussen meer mensen ervaring met dit product? Daadwerkelijk hogere ph en meer groei.
@Seaflower wat is de afmeting hiervan?

Gr

Nightwish

25 Years and still going
Het is ook maar een kleine verbetering maar alle beetjes helpen tot een beter resultaat te verkrijgen, en is ook weer afhankelijk aan hoe je zelf de lucht binnenshuis "lucht" of "potdicht houd, zo te spreken, ieder voor zich wat je er mee doet en vind.

Bovenaan