Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

arothron nigropunctatus

jamie meyer

Senior Forumlid
heey iedereen,
ik zag dat er nog niets stond over kogelvissen, dus iemand moet de 1e zijn.

nadat ik helemaal verliefd was geworden op een egelvisje wou ik persee zo'n soort visje hebben, helaas werd het egelvisje dat ik had gezien ongeveer 90cm en was dat wat te groot.
toen ik wat later in een winkel kwam werd ik helemaal verliefd op mijn 1e kogelvis, een arothron nigropunctatus (dogfaced puffer). ik had hem mee naar huis genomen en ik noemde hem Ben en hij had een 125 liter bak gedeeld met 1 keizervis, 2 goby's, 2 pyjamabaarsjes, 2 anemoonsvisjes, 1 vijlvisje en 1 salarias. best veel voro zo'n klein bakje maar het ging hem erg goed af. hij kwam goed bij het eten (het zijn niet super snelle zwemmers maar als het om eten draait....).
toen ik na ongeveer 6 maanden een keizervisje kocht ging het helemaal mis. alle visjes kregen stip en ze gingen 1 voor 1 dood. ook Ben heeft dit niet overleefd. die zat binnen de korste keren onder met stip..

hierna ben ik ongeveer 3 maanden bezig geweest om mijn bak opnieuw op te starten voor een nieuwe puffer. alle waardes waren goed etc etc. maar toen de nieuwe (poffer) in de bak ging zat hij binnen een halve dag onder de stip.
en omdat ik dit al eerder had meegemaakt heb ik hem meteen aan de medicijnen gezet. hij had steeds pieken en dalen en ik begon het steeds slechter te bekijken.
nu is hij ongeveer 1 week van de medicijnen af en zwemt hij als een vis in het water, hij heeft nog wat kleine witte stipjes maar verder is hij helemaal goed.
hij heeft ook nog niet aan de koralen gesmult dus misschien is het nog leuk om wat koralen bij hem in de bak te plaatsen.
(mijn 1e kogelvis at wél van alle koralen etc die hij kon vinden, dus het ligt echt aan het visje zelf)

deze vissen zijn best moeilijk te houden maar als je je best doet lukt het misschien wel!

hier wat fotootjes (1e is ben, 2e en 3e is poffer)
 

Bijlagen

  • benn.JPG
    benn.JPG
    25,1 KB · Weergaven: 13
  • poffertje.JPG
    poffertje.JPG
    18,4 KB · Weergaven: 10
  • poffer1.JPG
    poffer1.JPG
    19,1 KB · Weergaven: 10
Hallo Jamie,

Hoe is het nu met je puffer?

Ik heb er een in bestelling staan.
Tot nu toe heb ik een bak van 1 meter maar nog voor de puffer bij mij te groot wordt zorg ik er uiteraart voor dat ik een grotere bak heb.
Probeer nu mijn 2.80 bak te verkopen of om te ruilen voor een max 2.00 meter bak.
Ik hoop dat het snel kan gaat gebeuren zodat ik zo snel mogelijk een groter "huis"voor 'm en de koffervis die ik al heb, kan gaan maken.

Hoop snel weer wat van je ervaring met deze mooie dieren te horen middels deze topic.


Groetjes Erick en Boukje
 
(late reactie maar ihkv beter laat dan nooit:) Wat een prachtige kogelvis! Heb je hem nog en hoe groot is ie ongeveer? Ik heb zelf GSP's (Tetraodon Nigroviridis) en ik begrijp niet waarom mensen uberhaupt nog andere vissen dan kogels zouden willen :)

gr,

Paul
 
Bovenaan