Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Archaster Typicus vraag

OscarKro

ZeewaterForum lid
Hola,

Ik heb een kleine zand zevende zeester gekocht. Toen ik hem net in de bak deed verdween hij direct onder het zand. Nu (1 dag later) loopt hij te sprinten over het zand. Hij is druk in de weer en heb hem nog niet onder het zand zien gaan.

Ik heb gisteren op aanraden van een YouTuber wel een stuk garnaal in het zand gestoken bij hem in de buurt. Meerdere stukken zelfs. Ik kreeg het idee dat hij vervolgens ook op die stukken bleef plakken. Geen idee of hij ze ook op heeft. Dit deed ik omdat er op internet werd gezegd dat wanneer deze sterren gaan 'lopen' ze honger hebben. Maar hier ga ik nu dus aan twijfelen.

Iemand een idee waarom ze uit het zand komen, en hier niet meer onder gaan? Water waarden zijn goed. Dat zal hem niet zijn.

IMG_20240203_150340.jpg


Direct nadat in hem had ging hij onder het zand
IMG_20240203_150623.jpg

En nu niet meer:

IMG_20240205_140159.jpg
IMG_20240205_140205.jpg
 
Klopt dat ze beginnen te lopen als ze honger hebben.
Hoofdvoedsel van een zandzevende zeester is voornamelijk detritus (dood organisch materiaal).
Wil je een zandzevende zeester in leven houden moet de bodem ten minste een jaar oud zijn en niet te schoon zijn.
Eigenlijk is jou bodem nog te jong voor het houden van een zandzevende zeester.
 
Bovenaan