Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium transporteren met een aanhanger

OP
S

superbert

ZeewaterForum lid
Jawel maar dat is best een klusje want die zitten vast in de overloop. Dus ik liet ze er in zitten. Ik was met levende haven erbij enzo wel 16 uur bezig van begin reis tot dat de vissen bij mij er in zaten..
Veel levende haven is er helaas niet meer...wat koraaltjes en als ik geluk heb 1 of 2 garnalen en wat slakken. De vorige eigenaar kwam er na 5 maanden achter dat het toch niks voor hem was...(uiteraard alle vissen intussen dood).

Maar goed, wat er nog is probeer ik wel te behouden.

De o-ringen heb ik zojuist online besteld. Zal waarschijnlijk toch pas volgende week ergens worden voordat er water in komt (eerst eens rustig een mooie scape maken en wellicht de kast verven --> opdracht van de baas ;) )

OP
S

superbert

ZeewaterForum lid
Een aquarium in een stuiterende aanhanger?!
Nee dank je de koekoek.
Ik vind het ook geen super idee, maar er zijn toch aardig wat mensen die het succesvol voor elkaar gekregen hebben. Sommigen zelfs al vele keren, dus waarom zou het mij dan niet lukken? Doordat de verhuizing op hemelvaartsdag moet gebeuren en de afstand waarover het gaat behoorlijk is, loopt een bus huren toch ook wel behoorlijk in de papieren.

ozon

Senior Forumlid
Geen idee of eigen of huur aanhanger betreft. Banden van de aanhanger niet op maximale druk zetten, maar juist tot aan de ondergrens laten leeglopen.
Zeker die huur aanhanger hebben vaak banden van harder rubber.
Zachtere bandjes dempt het stuiteren wat.

OP
S

superbert

ZeewaterForum lid
Geen idee of eigen of huur aanhanger betreft. Banden van de aanhanger niet op maximale druk zetten, maar juist tot aan de ondergrens laten leeglopen.
Zeker die huur aanhanger hebben vaak banden van harder rubber.
Zachtere bandjes dempt het stuiteren wat.
Het betreft een privé aanhanger, dus die tip neem ik ter harte. Ik zal morgen de banden checken en op of net onder de ondergrens zetten. Te zacht is trouwens geen goed idee ivm de grotere kans op een klapband (de wang moet dan teveel opvangen).

OP
S

superbert

ZeewaterForum lid
Na een paar uurtjes klussen is dit het resultaat:
IMG_1563.jpeg
IMG_1564.jpeg
Kepertje over de breedte van de aanhanger, daarop een Kepertje in de lengte richting (zet ik morgen ter plekke allemaal met hoekijzertjes vast, de hele "box" zet ik ter plekke in elkaar)

Boven over komen latjes zoals in het midden te zien is (daarmee voorkom ik dat de bak onafhankelijk van de kar gaat "stuiteren"). Het meubel past er nog net naast met een paar cm ruimte (die vul ik wel op met wat doeken etc.)

Eigenlijk heb ik soort van grote koelbox gebouwd, misschien nog handig deze zomer :unsure:

frank2902

Senior Forumlid
Beste is met een bus en dan op een stuk schuim. Aanhanger wil nog wel eens "spingen" met een lichte lading. Heb mijn bak van 110 destijds met de auto gehaald. Achterbank plat gooien, plank erin waar aquarium op past, eventueel stabaliseren door ruimte onder plank (kofferbak) op te vullen, en dan met kussens van bijv tuinset rondom vastzetten.

OP
S

superbert

ZeewaterForum lid
Hallo allemaal,

Ik ben dus heelhuids terug met een heel aquarium en een hele bende toebehoren :)

Toch groter en meer spul dan je zou verwachten! Ik heb wel een paar vragen / problemen mbt de nieuwe aanwinst, maar die zal ik even op de juist plek posten.

Gr.

Eeg.

Bijlagen

don pedro

Senior Forumlid
Mooi , laat het avontuur maar beginnen. 😄😄😄

garia666

ZeewaterForum gebruiker
Na een paar uurtjes klussen is dit het resultaat:
Bekijk bijlage 531223
Bekijk bijlage 531224
Kepertje over de breedte van de aanhanger, daarop een Kepertje in de lengte richting (zet ik morgen ter plekke allemaal met hoekijzertjes vast, de hele "box" zet ik ter plekke in elkaar)

Boven over komen latjes zoals in het midden te zien is (daarmee voorkom ik dat de bak onafhankelijk van de kar gaat "stuiteren"). Het meubel past er nog net naast met een paar cm ruimte (die vul ik wel op met wat doeken etc.)

Eigenlijk heb ik soort van grote koelbox gebouwd, misschien nog handig deze zomer :unsure:
ziet er super uit Bert ;)

Reggers

ZeewaterForum lid
Wat een overdreven reactie’s, ook al op aanhangwagen gedaan. Goed vastgezet met piepschuim, dekens errond en goed vast gezet. Voorzichtig rijden en helemaal ok. Zal ze voor iedereen vervoeren aan 100 euro per stuk hahaha. Soms denk je dat hier alles draait om raket wetenschappen of moeilijker!!

Macphisto

ZeewaterForum gebruiker
Aanhangers zijn nou eenmaal springdingen, daarom erg voorzichtig rijden (kan ook gevaarlijk zijn) of je moet er een pallet bakstenen op zetten. Met een serieuze bus stamp(te je vroeger... 😉) met 140km/u makkelijk heel Nederland door met een aquarium achterin zonder problemen.
Een bus huur je voor nog geen €100 dus dat zijn voor de meesten van ons echt de kosten niet.

Reggers

ZeewaterForum lid
Aanhangers zijn nou eenmaal springdingen, daarom erg voorzichtig rijden (kan ook gevaarlijk zijn) of je moet er een pallet bakstenen op zetten. Met een serieuze bus stamp(te je vroeger... 😉) met 140km/u makkelijk heel Nederland door met een aquarium achterin zonder problemen.
Een bus huur je voor nog geen €100 dus dat zijn voor de meesten van ons echt de kosten niet.
Geef eens 1 goede reden waarom je door Nederland zou rijden met een aquarium achterin tegen 140 hahaha

ozon

Senior Forumlid
Ken een aquarium bouwer die met aanhanger door de Benelux zijn bakken afleverd.

Zal dus toch meer op laad en rij kwaliteiten aankomen. 😂

Bovenaan